Czego chce dzisiejszy klient? By marka była tam, gdzie on. By nie tracił już dłużej czasu na zakupy. Co robią detaliści, aby sprostać tym wymaganiom? Wiele! Zapoznaj się z trendami w e-commerce, które już w tym roku powinny stać się normą!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • czego chce dzisiejszy konsument;
  • gdzie powinny znaleźć się marki, by być tam, gdzie ich klient;
  • jak można zaoszczędzić czas klienta, by go w pełni zadowolić.

Najważniejsze to podążać za klientem

Tylko biznes, który będzie podążał za zmieniającymi się konsumentami i ich potrzebami, przetrwa. Ważne: Klienci „subtelnie ewoluują”, dlatego detaliści nie muszą wcale przeprowadzać radykalnych rewolucji, aby odpowiadać na to, czego klient Anno Domini 2018 chce.

Dziś biznes ma już wystarczająco dużo w swoich rękach narzędzi w postaci sztucznej inteligencji i danych klientów, aby móc im oferować wyjątkowe doświadczenia. Co ważne, to konsument, nie detalista, definiuje te doświadczenia. Koniec z narzucaniem rozwiązań i jednostronną komunikacją. Dziś rządzi klient.

>>Więcej o dzisiejszym kliencie dowiesz się TUTAJ<<

Messenger z kartą pokładową

Dobry biznes, który słucha swoich klientów i bacznie ich obserwuje, znajduje się dziś tam, gdzie oni sami. Na przysłowiowe wyciągnięcie ręki. Dlatego nikogo nie dziwi już, że marki odpisują klientom na Messengerze. Instalują w nich boty, dzięki którym można składać zamówienia, a nawet przesyłają karty pokładowe i przypominają przed lotem, że właśnie kończy się czas na odprawę. Tak robi już KLM.

Małe biznesy natomiast mogą śmielej korzystaj z jeszcze innego komunikatora, by dotrzeć do swoich klientów – WhatsApp Business.

trendy w ecommerce

WhatsApp Business

>>Więcej o komunikacji z klientem przez Messengera przeczytasz TUTAJ<<

Amazon Key, czyli paczka pod nieobecność klienta

Zakupy na pewno nie powinny być czymś ciężkim, męczącym. Stąd wygrywać będą te sklepy internetowe, które sprawnie i bezproblemowo potrafią dostarczyć zamówienia tam, gdzie klient sobie tego zażyczy: do pracy, pod sam dom, a może do miejscowego kiosku czy Paczkomatu?

Gigant Amazon poszedł o krok dalej. Oferuje Amazon Key – usługę, która – za pomocą specjalnego zamka do drzwi, podłączonego do Wi-Fi – daje dostęp kurierom do domu klientów, podczas ich nieobecności. Kamera w pakiecie zapewnia poczucie bezpieczeństwa, że nikt niepożądany do środka się nie dostanie. To ona upewnia obsługę Amazona, że mogą już zdalnie otworzyć drzwi. Usługa już działa w USA.

>>O trendach w codziennym życiu najlepiej dowiesz się od Natalii Hatalskiej<<

Produkty i usługi w subskrypcji

Sklepy internetowe będą eksperymentować i sprawdzać, co u nich działa, a co nie. Niewykluczone, że pojawi się coraz więcej produktów i usług na abonament. To bardzo wygodna opcja dla nieustannie zabieganych, ponieważ zwalnia z myślenia: kiedy i gdzie zrobić zakupy.

Gotowe dania dostarczane do biura czy środki czystości do domu to nie wszystko, co dziś można mieć w abonamencie. Coraz mniej w domach znajdziemy telewizorów, bo oglądamy seriale i filmy w sieci dzięki opłacanym właśnie na zasadzie subskrypcji serwisom streamingowym jak np. Netflix czy HBO Go. I na tym nie koniec!

>>Więcej o modelu subskrypcyjnym przeczytasz TUTAJ<<

To nie jedyne trendy na 2018!

Obok innych trendów na obecny rok przewiduje się m.in. coraz częstsze wykorzystanie płatności kryptowalutami. Popularna platforma dla e-sklepów Magento zapewnia odpowiednią integrację. Już za tydzień będziemy o tym pisać!

>>Trendy w e-commerce na 2018 rok – czytaj o nich także TUTAJ<<

PS Jak zwykle czekamy na Twoje przemyślenia i komentarze! Jeśli nie napisaliśmy o jakimś trendzie, który Twoim zdaniem wedrze się przebojem na rynek, podziel się koniecznie swoją wiedzą!