Dzięki prowadzeniu Bloga Freebee od 3 lat i analizowaniu zamieszczanych na nim treści możemy jasno powiedzieć, które angażują najbardziej. Jedno odkrycie dla nas samych jest zaskoczeniem!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • o czym pisać, by sprowadzić ruch na bloga,
  • czy najczęściej czytane treści to także treści najczęściej udostępniane,
  • jak pisać, by blog był chętnie czytany.

1.      Kontrowersja się klika

Wszyscy zgodnie możemy powiedzieć, że najbardziej klikalne są tematy budzące kontrowersje. Na blogu B2B również można się o takie tematy pokusić, stawiając odważne tezy, jak np. „To koniec Facebooka”.

2.      Udostępnianie tematów na czasie

Duża liczba czytających wpis to jedno, duża liczba udostępnień posta w mediach społecznościowych to drugie. Często zupełnie nie idą ze sobą w parze! Wśród najchętniej udostępnianych tekstów na naszym blogu znalazły się te o tematach będących na czasie, a teraz zdecydowanie są nimi treści kręcące się wokół social mediów i real time marketingu. O tych zagadnieniach dowiesz się więcej TUTAJ i TUTAJ.

>>O Messengerze jako naturalnym środowisku komunikacji klientów z marką przeczytasz TUTAJ<<

3.      Długie opracowania do pobrania

Na nasz blog czytelnicy wchodzą przede wszystkim z wyszukiwarek. Dlatego nie jest dla nas zaskoczeniem, że najchętniej czytają się wpisy wraz z załączonymi opracowaniami w formie PDF-ów do pobrania. Znajduje się w nich znacznie więcej treści niż w zwykłym poście blogowym, a to przecież wyszukiwarki lubią. To właśnie długość czyni tekst jeszcze bardziej eksperckim, a czytelnicy to zauważają. Czy wiesz, że dzięki opracowaniu o Airbnb zostaliśmy poproszeni o wypowiedź dla „Dziennika Gazety Prawnej”? Znajdziesz ją w wersji online TUTAJ.

4.      Wielkie marki ściągają ruch

Wpisy, które mają liczne wejścia z Google, zawierają również frazy z nazwami znanych marek takich jak Coca-Cola, Ikea czy McDonald’s. Warto więc poświęcać uwagę brandom, które budzą szersze zainteresowanie. W tym celu na pewno przyda się obserwacja Google Trends.

5.      Porady nie od parady

Na blogach chętnie czytamy porady, które często zaczynają się od słów: „jak” lub „x sposobów na…”. Na przykład w sezonie letnim na Blogu Freebee powodzeniem cieszył się wpis o wyprzedażach (by kupować z głową), który przeczytasz TUTAJ. Jeszcze wcześniej nasi czytelnicy uznali za pomocny tekst o 3 sposobach na RODO – znajdziesz go TUTAJ.

6.      Jasny przekaz to jest to

Nie zapominajmy o tym, że treści w internecie konsumuje się szybko. Dlatego dobrze, gdy wpis na bloga jest krótki, po wydruku zajmuje ok. 1-1,5 strony. O wylistowaniach, pogrubieniu czcionki, zdjęciach, filmach i infografikach urozmaicających treść dziś chyba już nikomu przypominać nie trzeba…

Warto na początku tekstu dodać jego krótkie streszczenie – czyli to, o czym dowiemy się, gdy go przeczytamy. Oczywiście taki skrót zamieściliśmy również i w tym wpisie.

Jeśli nie masz pewności, czy stosowany przez Ciebie język wydaje się zrozumiały, a zdania mają odpowiednią długość – polecamy korzystanie z aplikacji jasnopis.pl. Ten tekst na przykład w skali Jasnopisu jest „łatwy, zrozumiały dla przeciętnego Polaka”.

7.      Oczekuj niespodziewanego

Bloga Freebee prowadzimy już 3 lata. Przez ten czas poczyniliśmy wiele obserwacji. Wiele z nich nas zaskoczyło, na przykład to, że najwięcej czytelników miał wpis o… obsłudze posprzedażowej. Gdy planowaliśmy ten tekst, na jego potencjalną popularność nic by nie wskazywało, a jednak liczba wejść na stronę z tym wpisem przebiła pozostałe, i to wyraźnie!

>>TUTAJ znajdziesz najpopularniejszy wpis o obsłudze posprzedażowej<<

*

Jak tworzyć angażujące treści na bloga? Może chcesz dodać coś od siebie? Jeśli tak, koniecznie nam o tym napisz!