Na powrót do szkoły chyba najbardziej cieszą się sklepy, które mają w swojej ofercie przybory szkolne, ale także sieci odzieżowe, wszak wrzesień to przy okazji początek sezonu jesień / zima. Jak marki mogą wpleść powrót do szkoły w swoje kreacje, aby trafić do serc klientów, a potem do ich… portfela?

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakiego rodzaju kampanie ze szkołą w tle przebijają się do zbiorowej świadomości;
  • która marka przy okazji kampanii back to school promuje różnorodność kulturową;
  • w których sklepach zakupy dla dziecka można zrobić przez platformę MAM.

Dziewczynka w hidżabie

Gdy powrót do szkoły zbliża się wielkimi krokami, co roku trzeba zakomunikować to samo, ale w inny sposób, aby przyciągnąć uwagę nie tylko klientów-rodziców, ale także… mediów. W 2018 r. niewątpliwym zwycięzcą jest GAP – amerykańska marka odzieżowa, która latem, w ramach zajawki kampanii back to school, umieściła na Twitterze zdjęcie z dziećmi noszącymi dżinsy. Niby nic dziwnego, gdyby nie fakt, że jedno z nich przy okazji nosi także hidżab.

Media zachwyciły się tą kreacją. Dzieci ze społeczności muzułmańskiej nie muszą już dłużej czuć się inne – piszą anglojęzyczne media. Na plusa zasługuje również fakt, że wszyscy milusińscy w kampanii to uczniowie publicznej szkoły w nowojorskim Harlemie.

back to school, GAP

Nam ta kampania przypomina w pewnym stopniu (choć nadal jej daleko do kontrowersji włoskiego brandu) szereg kreacji Benettona, które są zawsze kolorowe i prowokują do dyskusji. Co ciekawe – nie tylko reklamy… W tym roku w swojej ofercie Benetton ma np. tiszerty z napisem: „Colors don’t have gender”.

Benetton, back to school

Odchodząc już na dobre od back to school, wiele marek – niekoniecznie związanych z wyprawką szkolną – również zabiera głos w sprawie szkoły i dzieci. Na nas wrażenie zrobiła kampania IKEA z wiosny tego roku o dokuczaniu dzieciom w szkołach:

Przy okazji… IKEA online już we wrześniu w ofercie MAM!

>>O innych zaangażowanych społecznie markach przeczytasz TUTAJ<<

Witaj, szkoło! Witajcie, promocje!

endo, reklama

Trzeba uczciwie przyznać, że w Polsce kampanie reklamowe nie odstają od normy, są poprawne, ale nie dają efektu WOW. Na uwagę zasługuje jednak kreacja Endo – marki odzieżowej dla dzieci. Może znajdziesz ją na naszej platformie MAM? Każdy, kto ma ten sklep w swoim Planie i zrobi w nim zakupy, dostanie 4,80% od wartości swoich zakupów na rachunki.

Na grafice promującej kampanię back to school nie zabrakło cieszącej copywritera zabawy słowem. Na stronie e-sklepu Endo pojawia się również informacja, że produkty oznaczone szkolnym dzwonkiem można nabyć w promocyjnych cenach. Widać tu spójność i za to dajemy plusa.

Endo, back to school

Back to school – dodasz coś od siebie?

Jedne kampanie zachwycają, inne są do bólu typowe. A może Ty kojarzysz kreacje z ostatnich lat, które przyciągnęły Twoją uwagę? Jeśli tak, podziel się nimi w komentarzach!