Ta popularna marka napojów od ponad dekady do współpracy zaprasza influencerów, czyli liderów opinii znanych głównie ze świata nowych mediów. To oni rozpalają wyobraźnię millenialsów i pokolenia Z. W czasach, kiedy oglądalność telewizji spada, jeśli chcesz efektywnie zwiększać sprzedaż, sprzymierz się z bohaterami blogów, vlogów czy Instagrama!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • Jak Coca-Cola dobiera influencerów do współpracy;
  • Z jakimi twórcami internetowymi współpracuje Coca-Cola w Polsce;
  • Na kim jeszcze poza influencerami skupia się w swoich działaniach marka.

Przepis na współpracę

Kate Hartman, PR, Coca-Cola

Kate Hartman, źródło: LinkedIn

Kate Hartman, dyrektor PR marki Coca-Cola na cały świat, mówi, że najważniejsze to dobrze poznać influencera i traktować go jak przyjaciela marki. Wymaga to czasu, ale tylko wtedy zwiększa się szansa na pomyślną współpracę.

Co jeszcze okazuje się ważne? Aby influencer miał zbieżne wartości z marką, bo tylko wtedy będzie je autentycznie podzielał. Wspólna wizja i misja to klucz do sukcesu – jeśli influencer wierzy w markę, zarazi swoją pasją innych. Więcej na ten temat pisze konsultant do spraw marketingu, mówca motywacyjny – Simon Sinek w „Zaczynaj od dlaczego”.

Coca-Cola w Rio

Coca-Cola już na 1,5 roku przed startem igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro zaczęła zatrudniać influencerów, a poszukiwania ich rozpoczęły się jeszcze wcześniej.

Do akcji wokół igrzysk Coca-Cola zatrudniła m.in. gwiazdy ze świata muzyki, youtuberów oraz mistrzów olimpijskich. Każdy z nich opowiadał pełne radości historie – były to decydujące momenty w ich życiu. Influencerzy zachęcali również fanów do dzielenia się swoimi opowieściami i oznaczania ich hasztagiem #ThatsGold. Chodziło o szukanie metaforycznego olimpijskiego złota w codziennym życiu. Fani natychmiast zaczęli odpowiadać, wrzucając w social media swoje własne zdjęcia i filmy. Wspomniany hasztag połączył ludzi globalnie, a znaleźli się wśród nich także ci, którzy niekoniecznie byli zainteresowani oglądaniem mistrzostw.

Współpraca z influencerami zapewniła rozgłos Coca-Coli. Przecież marka wcale nie musi być oficjalnym sponsorem wydarzenia takiego jak igrzyska, by było o niej głośno. Coca-Coli się to udało. Ale mistrzem ambush marketingu jest Nike, o czym pisaliśmy TUTAJ.

Coca-Cola i influencerzy w Polsce

W Polsce Coca-Cola współpracuje m.in. ze znanymi z dowcipnych filmów na YouTube Abstrachuje.tv oraz blogerką modową Maffashion. Do tej pory ci influencerzy znaleźli się na puszkach Coca-Coli oraz wystąpili w spotach marki, m.in. z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Walentynek.

Coca-Cola, puszki z influencerami

źródło: cocacola.com.pl

Coca-Cola – jak widać – decyduje się na długofalową współpracę z twórcami internetowymi. Szuka ich wśród różnych osób – reprezentujących szerokie spektrum zainteresowań: od mody, kosmetyków, lifestyle’u, gier komputerowych czy fit życia, które uosabiają m.in. LittleMooonster96, Multi, Martin Stankiewicz czy Deynn. Wielu z nich dała dość wolną rękę co do tworzenia filmików na platformie YouTube.

Nie tylko influencerzy

Firma nie skupia się wyłącznie na znanych influencerach. Przede wszystkim chodzi jej o osoby lubiane, które potrafią silnie zaangażować swoich obserwatorów w mediach społecznościowych. Coca-Cola monitoruje także zwykłych fanów marki, którzy oznaczają ją w swoich postach.

To prawdziwe życie prawdziwych ludzi jest dla Coca-Coli ważniejsze niż wyszukany content. Chodzi o autentyczność, a tę zapewniają nawet zupełnie anonimowi fani marki. W końcu każdy z nich ma swoich znajomych… A poczta pantoflowa to przecież niezwykle skuteczna reklama.

Nic więc dziwnego, że Coca-Cola odeszła od egocentrycznego zapatrzenia w samą siebie. Teraz skupia się na wszystkich tych, którzy spożywają ten kultowy napój. Więcej o zmianie podejścia marki przeczytasz TUTAJ, w tekście naszych ekspertów dla interaktywnie.com.

Marka angażuje swoich fanów w tworzenie wspólnych rzeczy. W 2013 roku w ramach kampanii „Podziel się radością” w Polskę wyruszyły ciężarówki Coca-Coli. To w nich każdy chętny mógł znaleźć puszkę napoju z… własnym imieniem.

Sprawnie wdrożony influencer marketing może wynieść Twoje kampanie na wyżyny. Zastanów się, czy to nie jest to, czego Twój biznes potrzebuje.

*

Autorem wdrożonych strategii jest MEDIACOM BEYOND ADVERTISING.