Szukasz inspiracji do działań marketingowych? Dowiedz się, jak robią to najlepsi i pobierz opracowanie Freebee.

Jak Starbucks od początku ekspansji na rynku kawiarnianym stał się marką kawiarnianą nr 1 na świecie

Recepta Starbucksa na przywiązanie do siebie klienta jest prosta. Sęk tkwi w tym, aby sprzedaż zwykłych produktów czy usług (bo czym innym jest sprzedaż kawy?) uczynić przyjemnym doświadczeniem. Obranie tej drogi pozwoliło firmie otworzyć niemal 23 000 lokali w 66 państwach na całym świecie. To fenomenalny wynik.

Pobierz PDF Starbucks

Kliknij TUTAJ, aby pobrać bezpłatny PDF.

Czy wiesz, że profil Starbucksa na Facebooku śledzi prawie tyle osób, co liczy cała Polska? A hasztag #starbucks to jeden z popularniejszych w sieci? Dowiedz się, co kryje się za fenomenem tej kawiarnianej marki już teraz i pobierz e-book, który został przygotowany specjalnie dla Czytelników naszego bloga.

Z naszego opracowania dowiesz się:

  • w jaki sposób Starbucks dokonał ekspansji na światowych rynkach;
  • z jakich narzędzi korzysta, by docierać do obecnych oraz potencjalnych klientów;
  • jak Starbucks wykorzystuje media społecznościowe do budowania wizerunku marki.

Ludzie – wspólnota – emocje

Starbucks stworzył wspólnotę. Najpierw sięgnął po koncept kawiarni jako miejsca między pracą a domem, w którym klienci spotykają się z innymi ludźmi. Potem ideę wspólnotowości podtrzymał działaniami na stronie internetowej MyStarbucks Idea, w mediach społecznościowych oraz organizowaniem rozmaitych akcji, które emocjonalnie angażują klientów marki. Wielu z nich stanowią opisywani kilka tygodni temu millenialsi, o których przeczytaj tutaj.

Firma dba nie tylko o konsumentów, ale także o pracowników i dostawców, traktując ich jak partnerów, np. przez wręczanie im swoich… akcji. Jak powiedział Howard Schultz, prezes firmy: „Ludzie czują więź ze Starbucks, ponieważ utożsamiają się z tym, co dla nas ważne. To coś więcej niż świetna kawa. Podczas gdy typowe kampanie reklamowe kawowych marek zwracają uwagę na jej smak i to, jak pobudza, Starbucks koncentruje się na ludziach”.

Dowiedz się więcej o działaniach Starbucksa, dzięki którym stale rośnie liczba jego klientów. Poznaj już teraz strategię marki, którą opisaliśmy w bezpłatnym e-booku.

Pobierz TUTAJ opracowanie, a jeśli uznasz je za inspirujące, podziel się nim ze znajomymi.

Zapoznaj się także z innymi naszymi opracowaniami o znanych i cenionych firmach:

  • Jak Inglot stał się najpopularniejszą polską marką kosmetyczną na świecie – PDF do pobrania TUTAJ
  • Nike – marka czy już styl życia? – PDF do pobrania TUTAJ
  • Strategia marketingowa marki Red Bull – PDF do pobrania TUTAJ
  • Zalando – marka, która zmieniła podejście do zakupów – PDF do pobrania TUTAJ