Dokąd skierować swoje kroki, aby dowiedzieć się, czym żyje ludzkość i co dzieje się na świecie? Nie mam wątpliwości, że odpowiedź na to pytanie brzmi „Google Trends” –  o czym dzielę się na łamach „Marketingu w praktyce”. Dowiedz się, co to narzędzie o nas mówi i jak marketerzy mogą je wykorzystać w swojej pracy.

 Z tego wpisu dowiesz się:

  • ile globalnych wyszukiwań odbywa się przez Google;
  • co mówi Google Trends o mieszkańcach Ziemi;
  • jak Starbucks wykorzystał zainteresowanie jednym trendem, by stworzyć kawę hit.

Google zna Cię lepiej niż Twoja mama

Czy wiesz, że „w Google dzieje się większość globalnych wyszukiwań? A coraz częściej szukamy, używając nie pojedynczych słów, ale całych zdań – bo teraz szukamy w Google tak, jak mówimy. Rośnie też liczba zapytań głosowych. To by tłumaczyło, dlaczego „Facebook i Google znają nas lepiej niż rodzina i znajomi” – piszę dla „Marketingu…”. Jak bardzo…?

Polacy narodem grzybiarzy

Z podróży po nieprzebranych zasobach Google Trends można się dowiedzieć, że w 2017 roku Polacy stali się… narodem grzybiarzy, „bo 3 na 10 wyszukiwań w kategorii przepisy dotyczyło grzybów (…). Naturalnie – jak przystało na naród grzybiarzy – nie zabrakło pytania: Gdzie na grzyby?”.

>>Kliknij TUTAJ, by przeczytać cały tekst o Google Trends<<

Cały świat żywi się plotką?

A co Google mówi ogólnie o mieszkańcach Ziemi? Przede wszystkim po historii wyszukiwań widać, że niewiele się od siebie różnimy. W 2017 szukaliśmy podobnych seriali i doniesień o gwiazdach. Gonienie za sensacją jest wspólne dla każdej szerokości geograficznej.

Google nie tylko podkreśla podobieństwa między ludźmi, ale także pokazuje różnice kulturowe: „co zauważyła m.in. Anna Jędrzejczyk w Niemieckim w marketingu, podając za przykład odmienne postrzeganie ekstrawagancji wśród Polaków i Niemców. Gdy wpiszemy w polsko- i niemieckojęzycznym Google tę frazę, otrzymamy zupełnie inne wyniki. Podczas gdy dla nas ekstrawagancja to tatuaże, kolorowe włosy czy kolczyk w nosie, dla naszych zachodnich sąsiadów okazuje się nią po prostu… złota biżuteria. Ma to niebagatelne znaczenie, gdy chcemy wejść z komunikacją na obcy rynek”.

>>Więcej o „Niemieckim w marketingu” przeczytasz TUTAJ<<

Co marketer ma z Google Trends?

Masz w planach kampanię reklamową? Warto przeczesać zasoby Google Trends, aby dowiedzieć się, co jest teraz na topie, o czym się mówi. Na fali mody na tęczowe włosy powstało m.in. słynne już Unicorn Frappuccino Starbucksa. Sieć „wypuściła swoją oryginalną, kolorową kawę wiosną 2017 roku – wtedy nastąpił szczyt popularności tej frazy, z czego można by wyciągnąć wniosek, że kawowy potentat wykreował tęczowy trend. Ale to nieprawda, bo wcześniej – od samego początku roku – rosła moda m.in. na jednorożcowe włosy, o czym oczywiście można się dowiedzieć z Google Trends”.

>>Więcej o Starbucksie – jego historii i marketingu przeczytasz TUTAJ<<

*

Chcesz więcej? Cały tekst znajdziesz TUTAJ.

A Ty jak wykorzystujesz Google w swojej kreatywnej pracy? Koniecznie nam o tym napisz!

O autorce

Angelina Sielewicz

Angelina Sielewicz

Angelina Sielewicz, dżesa contentu (Senior Copywriter) platformy MAM. Z wykształcenia antropolog kultury i edytor, który przede wszystkim pracuje ze słowem. Od początku istnienia MAM tworzy treści, które przybliżają i ułatwiają użytkownikom korzystanie z platformy oraz obniżanie i opłacanie ich rachunków za media.