innogy Polska to firma, która działa w branży energetycznej na terenie Warszawy. Trzeba powiedzieć to jasno: nie jest to „sexy” branża. Przecież niełatwo komunikuje się elektryczność w jakichkolwiek mediach, a tym bardziej społecznościowych. A mimo to ten warszawski dostawca prądu znalazł sposób na to, by zbliżyć się nieco do swoich klientów tą drogą…

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak wygląda komunikacja innogy na Facebooku i Instagramie;
  • na co innogy położyło nacisk, aby zjednać sobie sympatię warszawiaków;
  • jaki język i jakie grafiki wykorzystuje innogy, postując w social mediach.

To jasne, że na Facebooku jest wiele o prądzie

  1. innogy na Facebooku kreatywnie podchodzi do prądu. Wszystkie statyczne posty innogy, a także animacje rysowane są prostą kreską, która świeci niczym miecz świetlny Rycerzy Jedi – co stanowi oczywiste nawiązanie do światła, a więc prądu.
  2. Do tego, jakie medium dostarcza, innogy luźno nawiązuje także w warstwie językowej, nierzadko okraszając swoje posty aluzjami do światła: „To jasne, że musisz tam być”, „To jasne, że pomagamy”…
  3. Na fanpage’u marki promowane są wydarzenia, które innogy sponsoruje. Mowa m.in. o pokazach wody i światła w Multimedialnym Parku Fontann, Koncertach Chopinowskich, Wiankach czy najnowszym pomyśle, którym jest escape room poświęcony Nikoli Tesli, stworzony specjalnie z okazji jego urodzin w Centrum Nauki Kopernik. W ten sposób innogy wkupuje się w łaski warszawiaków, którzy chętnie uczestniczą w tego typu eventach.
  4. innogy na swoim fanpage’u udostępnia także informacje o elektromobilności: o miejscach, gdzie można naładować elektryczny samochód, a także o wszelkich nowinkach związanych z tymi autami, m.in. o nowych modelach wypuszczanych na rynek.

Warszawa nocą skąpana w świetle od innogy

  1. innogy na Instagramie postawiło w dużej mierze na zdjęcia Warszawy nocą, kiedy jest podświetlona. Co ciekawe, zasilana prądem właśnie od innogy! Wrażenie robią nie tylko warszawskie biurowce i skąpany w tęczowych światłach Pałac Kultury, ale także podświetlone mosty, fontanny, neony, napisy. A że innogy działa w Warszawie, to są to zdjęcia obiektów warszawiakom mniej lub bardziej znanych. Dlatego z pewnością mają szansę przyciągnąć uwagę każdego, kto jest zakochany w stolicy. Wiele zdjęć robią sami użytkownicy Instagrama, a innogy je jedynie repostuje.
  2. Poza zdjęciami innogy publikuje typowe posty informacyjne – tworzone charakterystyczną kreską – m.in. o wydarzeniach, w których bierze udział. Niekiedy kilka postów z rzędu układa się w logiczny ciąg, co wygląda naprawdę ciekawie.

>>Więcej o ciekawych profilach marek na Instagramie przeczytasz TUTAJ<<

innogy Polska + MAM

innogy Polska

Dodatkowo innogy Polska, aby dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, postawiło na współpracę z platformą MAM. To poszerzyło sposób komunikacji – od prądu po zakupy! Zobacz po lewej przykładowe kreacje, które do tej pory ukazały się w mediach społecznościowych. A to dopiero początek! Niedługo o tej współpracy zrobi się głośno w całej Warszawie. Ale o tym będziemy już pisać w kolejnych miesiącach.

*

A może Ty znasz marki, które potrafią trudne produkty w interesujący sposób komunikować na Instagramie? Koniecznie napisz nam o nich!