Instastories na Instagramie wprowadzono ponad 2 lata temu. Natychmiast okazały się hitem wśród zwykłych użytkowników, a potem wśród marek. Choć znikają 24 godziny po wrzuceniu, korzysta z nich już 400 milionów instagramowiczów. Zdaniem niektórych angażują bardziej niż zwykłe posty, być może dlatego Instagram pozwolił na zachowywanie Instastories na stałe w formie podpiętych do profilu Story Highlightsów. Które marki wiedzą, jak w pełni wykorzystać ich potencjał? Zapraszamy do lektury!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • która marka opiera swój content na bezbłędnej znajomości swoich klientów,
  • na którym profilu na Instagramie znajdziemy jednocześnie edukacyjne i angażujące Instastories,
  • jak sprytnie łączyć promocję z zabawą dzięki wykorzystaniu Story Highlights.

Co ma w głowie serialoholik? Netflix wie!

Netflix to platforma z serialami, której nikomu zanurzonemu w świecie marketingowym przedstawiać nie trzeba (serialowym maniakom tym bardziej). To, co Netflix robi w mediach społecznościowych, jest po prostu bezbłędne. Każdy fan któregokolwiek serialu dostępnego na tej platformie może natknąć się na świetne, dowcipne i przede wszystkim angażujące kreacje na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. W tym wpisie skupiamy się jednak tylko na jednym elemencie całej strategii content marketingowej – na Story Highlights. Netflix i na tym polu nie zawodzi!

Pierwszy z brzegu przykład? Noc Muzeów – ekipa Netflixa wybiera się do jednego z nich. Wiele z oglądanych dzieł sztuki – głównie obrazów – okazuje się idealnym komentarzem na temat stanu umysłu osoby, która niemalże nałogowo pochłania seriale. Netflix wrzuca ich zdjęcia w swoje Story Highlights, dodając coś od siebie, czym robi furorę. Platforma zna swojego odbiorcę i dlatego swoimi komentarzami trafia w punkt.

>>Więcej o Instastories i jego początkach przeczytasz TUTAJ<<

Z wizytą na Księżycu z NASA

Instagrama NASA śledzą miliony. Trudno się dziwić, gdyż znajdujące się tam zdjęcia kosmosu to czysta poezja! Ale NASA nie ogranicza się wyłącznie do pięknych fotografii, chce także spełniać funkcję edukacyjną. Jedno ze Story Highlights pokazuje nam, jak to jest na Księżycu. Panujące temperatury, rozległe kratery, kotliny i ich wiek – to wszystko zostało przez marketingowców NASA ujęte w zabawny sposób, na zasadzie porównań, z emotkami w formie komentarza. Dzięki temu każdy, nawet najmłodszy, z łatwością zrozumie i doceni piękno Księżyca.

>>Do czego jeszcze można wykorzystać Instastories? O zakupach przez Instastories przeczytasz TUTAJ<<

Bershka pyta o Baby z „Dirty dancing”

Bershka to marka odzieżowa dla młodych osób. Znalazła ciekawy sposób na promocję swoich t-shirtów z bohaterami znanych filmów. Na Instagramie marki pojawił się interaktywny test odnoszący się do występujących w nich postaci, m.in. do Mii Wallace z „Pulp fiction”, Baby z „Dirty dancing” czy E.T. Bershka zdała egzamin z łączenia promocji swoich produktów z dozą rozrywki dla swoich fanów. Bardzo nam się ten pomysł spodobał. Inspirujący!

Story Highlights przedstawiają zespół MAM

Na koniec pochwalimy się Instastories MAM – naszej platformy do obniżania i opłacania rachunków. Nasi specjaliści od mediów społecznościowych wrzucają na Instagrama m.in. Story Highlights o zespole MAM i o tym, jak wygląda zdalna środa w MAM, kiedy cały team pracuje z domu. To uchyla nieco rąbka tajemnicy co do pracy w świecie nowych technologii. A także sprawia, że jesteśmy bliżej naszych klientów. MAM to platforma transparentna, bez haczyków i ukrytych kruczków, i to chcemy pokazywać w naszych mediach społecznościowych. Czy nam się to udaje – oceń! Z niecierpliwością czekamy na Twój komentarz.