Jak sprzedawać? Czy istnieją jakieś inne sposoby na to, by sprzedawać bez głośnego krzyczenia: „Kup mój produkt” czy „Kup teraz”? Wszak reklamy, które wprost zachęcają do zakupu, zwyczajnie nużą. Dzisiaj chodzi o coś więcej niż o towar, bo o idee, jakie on za sobą niesie i o osoby, które go kupują. Warto wiedzieć, że nie tylko reklamy sprzedają, istnieją jeszcze inne sposoby, które pokrótce tutaj omówimy. Ale słowo, że o reklamach nie zapomnimy w tym wpisie!

Pozyskuj rekomendacje

Mówienie o sobie samym, że jest się najlepszym, nie jest nomen omen najlepszym wyjściem. Niech inni powiedzą to za Ciebie o Tobie i Twoim produkcie. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów, na zdobycie ich zaufania, okazuje się pokazanie im opinii i rekomendacji innych Twoich klientów.

>>TUTAJ znajdziesz 10 sposobów na to, jak sprawić, by Twoi klienci polecali się innym<<

Bywaj na konferencjach

Ludzie ufają autorytetom, tym, którzy mają wiedzę na jakiś temat. Dlatego warto prowadzić bloga, aby pokazać swoje eksperckie oblicze. Ale drugim sposobem są wystąpienia na konferencjach. To dzięki nim pośrednio możesz przyciągnąć nowych klientów do swojej firmy. I tak np. na konferencji „I love marketing” widujemy wszystkich liczących się w branży marketingowej.

Pokazuj, jak produkt działa

Zachęć swoich klientów do używania Twoich produktów, wciągnij ich w zabawę. Jak? Jeśli nie zajmujesz się sprzedażą gier planszowych i nie możesz zagrać ze swoimi klientami, to daj im namiastkę swojego produktu. Możesz dać im go za darmo przez jakiś czas. Taką opcję zapewnia m.in. kultowy Netflix – miesiąc oglądania za darmo!

Monitoruj sieć

Jeśli zainwestujesz w monitoring sieci, dowiesz się, kto szuka produktów czy usług, jakie oferujesz. Wtedy klient może sam przyjść do Ciebie, wystarczy, że się do niego odezwiesz. Takie zapytania o produkty ludzie wrzucają w mediach społecznościowych i na forach internetowych. Michał Sadowski, CEO Brand24, narzędzia monitorującego sieć, właśnie w ten sposób znajduje swoich potencjalnych klientów!

>>O słuchaniu ludzi w sieci i nie tylko przeczytasz na blogu Pawła Tkaczyka TUTAJ<<

Podpisuj swoje prace

Malarze podpisują swoje dzieła, Ty też możesz tak robić! Stopka w e-mailu czy naklejka na produkcie to jest dobry pomysł. To, czy umieścisz na nim adres strony www, czy Twój numer telefonu, zależy już tylko do Ciebie.

Opowiadaj

Jak sprzedawać, wykorzystując storytelling? W reklamach czy treściach na stronie www i wszelkich innych materiałach reklamowych zamiast wychwalać produkt, warto sięgnąć po stare dobre opowieści. Dawni ludzie gromadzili się przy ognisku i opowiadali sobie historie. To umacniało grupę. Jeśli więc i Ty chcesz przyciągnąć innych do swojej marki, opowiedz im o niej, ale w taki sposób, by wzbudziła w nich emocje, a nie chęć „wyciszenia głosu” lub „przełączenia kanału”, jak podczas oglądania nieinteresującej reklamy. Zainspiruj się Apple – on wie, jak sprzedawać bez słowa „kup”.

Czym jest Apple? Z czego słynie? Trudno powiedzieć, że to marka komputerowa, bo produkuje znacznie więcej. To po prostu firma, która słynie z odwracania porządku rzeczy do góry nogami. iPod i iTunes zmieniły całą branżę muzyczną – już nie trzeba kupować całych albumów, jeśli lubi się tylko kilka utworów z jednej płyty.

W 1984 roku podczas wielkiego święta sportu, jakie stanowi amerykański Super Bowl, Apple zaprezentował reklamę pierwszego Macintosha, a wyreżyserował ją sam Ridley Scott. Nawiązano w niej do słynnej książki Orwella „Rok 1984”. W spocie przedstawieni są jednakowi ludzie, ubrani w szare mundury, słuchający swojego guru przemawiającego ze szklanego ekranu. Nagle do sali wbiega kobieta, wymachując młotem, którym trafia w ekran, rozbijając go. Na koniec pojawia się napis o nowym Macintoshu, dzięki któremu rok 1984 nie będzie taki jak ten w książce. To tyle. Nic więcej o produkcie nie zostało powiedziano.

Apple w ten sposób zakomunikował, że jest marką dla tych, którzy myślą inaczej niż reszta. Że produkuje właśnie takie urządzenia, które dają ludziom wolność. Bo to Macintosh stał się pierwszym komputerem dostępnym dla domowego użytkownika, nie firmy – a to dzięki graficznemu interfejsowi i myszce w zestawie.

>>Więcej o pierwszym komputerze od Apple przeczytasz TUTAJ<<

Jak inne marek radzą sobie ze storytellingiem? Jedna z reklam Burberry to opowieść o życiu jej założyciela – Thomasa, która przypomina zwiastun filmu.

Chanel także robi to świetnie. Reklama perfum wygląda jak film o miłości w małżeństwie, w którym gra słynna modelka Gisele i aktor znany z „Gry o tron”.

>>Więcej o sposobach pozyskiwania klientów przeczytasz i posłuchasz TUTAJ<<

Jak sprzedawać?

Jak widzisz, nie musisz być urodzonym sprzedawcą, aby pozyskiwać klientów. Jeśli znasz więcej sposobów niż te, o których tu napisaliśmy, koniecznie podziel się swoją wiedzą w komentarzach!