Które marki B2B pokazują, że są profesjonalistami w swojej dziedzinie, dając jednocześnie rozrywkę swoim potencjalnym klientom? Jak wyglądają najlepsze, zdaniem naszej ekspert, kampanie reklamowe B2B?

Z tego wpisu dowiesz się:

  • która marka wypromowała w swojej kampanii polskich przedsiębiorców,
  • który motoryzacyjny gigant zafundował kierowcom ciężarówek siłownie zewnętrzne,
  • która marka postawiła na promocję dzięki wypuszczeniu filmów dokumentalnych.

B2B to też H2H

Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM, na łamach „Online marketing” dzieli się ciekawymi przykładami kampanii B2B. Takimi, które uświadamiają nam, że choć ich komunikacja kierowana jest do firm, to ostatecznym odbiorcą tak naprawdę okazuje się człowiek, a nie bezosobowa korporacja. Mowa zatem o podejściu human to human – poza podkreśleniem profesjonalizmu, eksperckości w danym temacie należy proponować swoim odbiorcom takie kreacje, które dadzą im wartość dodaną, a może nawet zachęcą ich do zabawy…

Mercedes i siłownie dla kierowców

Dobry przykład znajomości zasad komunikacji H2H stanowi Mercedes Benz, który został partnerem programu budowy siłowni dla kierowców samochodów ciężarowych. „Główną ideą kampanii realizowanej przez Fundację Truckers Life były działania prozdrowotne wśród grupy zawodowych kierowców ciężarówek, narażonych na dolegliwości wynikające z siedzącego trybu pracy. Mercedes Benz, angażując się w akcję, postawił na budowanie pozytywnej świadomości marki wśród końcowych odbiorców swoich produktów” – pisze nasza ekspert.

Marka zrobiła tak, mimo że kierowcy nie są wcale osobami decyzyjnymi i to nie oni kupują pojazdy. Na pewno jednak akcja ta została zauważona przez każdego, kto ma związek z flotą i na tym właśnie polega wychodzenie poza schematy w tworzeniu kampanii reklamowych, marketingowych, PR-owych… Więcej o tym przeczytasz w tekście.

Idea Bank i polscy przedsiębiorcy

Świetnym pomysłem wykazał się również Idea Bank. „Firma odeszła od sztywnej komunikacji B2B i pokazała, że przekaz w sektorze business to business może być błyskotliwy, interesujący i angażujący potencjalnych klientów. Do kampanii, promującej usługi banku przeznaczone dla małych i średnich przedsiębiorstw, firma zaprosiła swoich klientów – właścicieli nietypowych biznesów i zafundowała im całkowicie bezpłatną reklamę na niespotykaną dotychczas skalę”. O tzw. „mięsie” – spotach, artykułach i przedsiębiorcach, którzy wzięli udział w kampanii Idea Banku, dowiesz się więcej z artykułu.

Kampanie reklamowe B2B – czym jeszcze mogą nas zaskoczyć?

O jeszcze innych przykładach – Grupie Azoty czy marce Norton, która pokusiła się o stworzenie… filmów dokumentalnych o cyberzagrożeniach, przeczytasz w tekście. Zapraszamy gorąco do lektury!

A czy Ty znasz jakieś ciekawe i angażujące kampanie B2B? Koniecznie napisz nam, co Cię w nich ujęło!

O autorce

Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM.

Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM.

Odpowiedzialna za opracowanie i realizację strategii wielokanałowej sprzedaży dla platformy MAM. Posiada wieloletnie doświadczenie w negocjacjach handlowych, również bezpośrednio z kadrą zarządzającą, oraz we wprowadzaniu nowych rozwiązań biznesowych dla firm. Absolwentka stosunków międzynarodowych ze specjalizacją biznesową. Pasjonatka nowych technologii oraz zachowań konsumenckich. Jako praktyk negocjacji handlowych interesuje się także procesami psychologicznymi w biznesie oraz coachingiem.