Przed dobrze rozpoznawalną marką stoi jedno wyzwanie: zbudowanie lojalności i zaangażowania klientów. Co w tym kierunku robi NIVEA?

Jakie wyzwania czekają lidera rynku?

NIVEA jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku kosmetyków pielęgnacyjnych, a co roku w rankingu Superbrands znajduje się w czołówce. Kosmetyki tej marki zna w Polsce niemal każdy, jej świadomość wynosi 96%, jak dowiadujemy się z prezentacji stworzonej na potrzeby Mixx Award Conference 2016. To wynik godny pozazdroszczenia. Co może jeszcze zrobić marka, która jest tak znana? Czy stoją przed nią jeszcze jakieś wyzwania, czy już jedynie „sufit”? Jak się okazuje, NIVEA nie poprzestaje na byciu jedynie rozpoznawalną marką, idzie o krok dalej: dba o zaangażowanie swoich klientów. Jak to robi?

Klub Moja NIVEA - case study

Klub Moja NIVEA

Klub Moja NIVEA, czyli jak pójść o krok dalej

Kolejny krok to powstanie Klubu Moja NIVEA, do którego zapisało się już 400 000 Polek. Jego celem jest sprawienie, by osoba okazjonalnie kupująca produkty marki stała się entuzjastą, a najlepiej jej rzecznikiem, czyli ambasadorem. To wyzwanie niełatwe, co nie oznacza, że niemożliwe. Co można dawać klientom poza próbkami, aby zwiększać świadomość marki? – zastanawiały się umysły kreatywne z agencji Golden Submarine. Odpowiedź brzmi: dać im wiedzę i możliwość interakcji – i tak oto powstał portal nivea.pl/moja-nivea, na którym każdy użytkownik otrzymuje dostęp do:

  • porad,
  • testów, sond, quizów i ankiet,
  • licznych konkursów,
  • rankingu produktów z opiniami,
  • wielu promocji.

Ma także możliwość:

  • zadania pytania ekspertowi,
  • testowania produktów.

>>O nietypowych kampaniach NIVEA przeczytasz TUTAJ i TUTAJ<<

Portal odpowiada przede wszystkim na potrzeby kobiet, które lubią szukać informacji o pielęgnacji w sieci, czytać opinie przed zakupem produktu, a internet traktują jako źródło rozrywki.

Treści w Klubie Moja NIVEA nie skupiają się wyłącznie na produktach marki, ale zawierają także elementy lifestylowe, dzięki czemu portal stanowi interesujący miks, który realizuje schemat: edukuj – baw – twórz społeczność. (Więcej o tym pisał nasz strateg TUTAJ).

>>Dowiedz się, w jaki jeszcze sposób NIVEA buduje wokół siebie społeczność: Podwórko NIVEA<<

Zaangażowany klient marzeniem każdej marki

Nakłonienie już pozyskanego klienta do ponownego zakupu wynosi 60-70%, jak szacują autorzy wspomnianej wcześniej prezentacji. Czy dzięki Klubowi Moja NIVEA uda się zwiększyć sprzedaż? Jego twórcy nie mają wątpliwości. W końcu lojalność rozumieją przez: częstsze zakupy, gotowość do rekomendacji, większą wiedzą o portfolio marki. I te cele realizuje Klub, który okazał się tak dobrym pomysłem, że został wyróżniony globalną nagrodą CCOE grupy Beiersdorf w kategorii Best Interactive Content. Polski portal pokonał kampanie NIVEA na 100 innych rynkach!

>>Przeczytaj case study innej ciekawej marki, która wie, jak budować lojalność wśród swoich klientów: IKEA FAMILY<<