Uwielbiamy wygrywać. Już tak mamy. Marki oczywiście potrafią wykorzystać tę wiedzę. Dzięki temu nasza radość z wygranej może zamienić się w sympatię do jednego z brandów. Pierwszym krokiem do zdobycia serc przez markę jest zorganizowanie konkursu… A potem zastosowanie się do 3 naszych rad.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • dlaczego internet to dobre miejsce na zorganizowanie konkursu;
  • jak dotrzeć do uczestników konkursu;
  • jaki jest przepis na angażujące zadanie konkursowe.

Konkurs to skuteczny sposób, by zapoznać klienta z marką, by go zaangażować. Natomiast dla samego konsumenta jest to okazja na wygraną. Mamy tu więc sytuację win-win. Wszyscy są wygrani, wszyscy zadowoleni. Dlaczego by więc z tej opcji nie skorzystać?

1.      Wybierz niski próg wejścia

Istnieje wiele form konkursów i progów wejścia – czyli, co uczestnik powinien zrobić, aby wziąć w nich udział. Najczęściej marka wymaga wykonania jednej z poniższych czynności:

  • wysłania płatnego SMS-a,
  • nabycia określonej liczby produktów,
  • polubienia i / lub udostępnienia postu konkursowego na firmowym fanpage’u.

My zorganizowaliśmy MAM-owy konkurs Finansowe lifehacki w najbardziej demokratycznym medium – internecie. Tu przecież są niemal wszyscy, a więc zarówno obecni, jak i potencjalni klienci – słowem ci, którzy mogą być zainteresowani naszym konkursem. Jedynym warunkiem uczestnictwa w konkursie było podzielenie się finansowym lifehackiem z jednym z 12 blogerów / vlogerów. Nagrodą było 400 zł na rachunki, które zwycięzca będzie otrzymywać co miesiąc przez rok na swoim Koncie w MAM, dlatego też uczestnik, aby wziąć udział w konkursie, musiał się zarejestrować na www.jamam.pl.

>>Zobacz przykładowe konkursy w internecie na like-a-geek.pl, maffashion.pl, makóweczki.pl<<

2.      Zaproponuj angażujące zadanie konkursowe

Marki oferują wiele opcji: wymyśl hasło reklamowe, zrób zdjęcie jedzenia, opisz wymarzoną randkę itp. Nasz Zespół MAM zaproponował proste, ale równie kreatywne zadanie – zwłaszcza dla tych, którzy znają to, o czym piszą z autopsji – chodziło bowiem o podzielenie się swoim finansowym lifehackiem. Jeśli ktoś jest mistrzem optymalizacji domowego budżetu, wystarczyło, że przelał swoje myśli na ekran komputera i gotowe – jego zgłoszenie mogło już wziąć udział w konkursie MAM.

Poniżej znajdziesz najciekawsze prace graficzne, które wzięły udział w konkursie Finansowe lifehacki. Kliknij w niej, aby obejrzeć je w całości.

3.      Zwiększ zasięg konkursu

Im więcej zgłoszeń w konkursie, tym większa szansa na zyskanie klientów. To dlatego marki decydują się podczas organizacji konkursu na takie działania jak:

  • współpraca z blogerami,
  • zaangażowanie znanych twarzy,
  • opublikowanie informacji o konkursie na specjalnych stronach konkursowych,
  • poinformowanie o konkursie w newsletterze, na landing page’u, fanpage’u i innych mediach społecznościowych marki.

Konkursy w internecie – dlaczego to jest to?

Kiedy klient bierze udział w konkursie, sam się cieszy, że kupuje lub promuje Twój produkt. Czy to nie wymarzona sytuacja dla marki? Co więcej, nawet po zakończeniu konkursu może on być dalej nośnym tematem. Bywa, że udane konkursy są omawianych jako case studies w branżowych mediach czy na konferencjach. Może wśród nich znajdzie się także i Twój? A może już masz za sobą organizację konkursu i chcesz o nim napisać w komentarzach? Zapraszamy!