Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej już prawie na półmetku. Jak do tej pory zaskoczyły nas marki, „podpinając się” pod to wielkie futbolowe wydarzenie?

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak firmy reklamują się w mediach i jakie media do tego wykorzystują przy okazji mundialu;
  • które marki zachwyciły nas swoimi kreacjami;
  • czego zabrakło w kreacjach reklamowych związanych z mistrzostwami świata.

Mundial wszędzie

Gdzie nie spojrzeć, wszędzie mundial. Na Instagramie widzimy zdjęcia biało-czerwonych… lodów, z billboardów atakuje napis: „Bramki są dwie, a Ibuprom tylko jeden”, nie wspominając już o twarzach piłkarzy i innych gwiazd w naszych narodowych barwach reklamujących chociażby sieć Play. Facebook też nie zaspał –  na początku mistrzostw zaproponował specjalną nakładkę na zdjęcie profilowe. Obok całej masy reklam telewizyjnych i radiowych nie można pominąć akcji MediaMarkt, który chce zwracać pieniądze za zakupy, jeśli polska drużyna dotrze do półfinału. Nie zabrakło nawet ogłoszeń rekrutacyjnych w klimacie piłkarskim…

Wiele kreacji mundialowych znajdziesz w galerii.

Mamy tego dużo, naprawdę dużo. Każdy chce się bowiem podłączyć pod mundial, aby wypromować swoją markę. Wszak chodzi o to, by emocje, jakie wywołują Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, niejako „przeszły” na produkt. By utożsamić go z tą wielką radością, jaką jest wygrana naszych faworytów.

Problem polega jednak na tym, że to same kampanie mogłyby, a nawet powinny wywoływać emocje. 2 lata temu podczas Euro świetny klip promujący oglądanie meczów wypuściło BBC. Można odnieść wrażenie, że w tym roku brakuje takiej spójności przekazu i rozmachu…

Przyklejanie twarzy do produktu

Z okazji tegorocznego mundialu mamy do czynienia z akcjami subtelnymi, jak np. mistrzowska jedenastka w Play – czyli 11 modeli smartfonów w niższych, promocyjnych cenach. Play zaprosił także influencerów do komentowania meczy na Instastories. Mamy też akcje bardziej zaskakujące, ale niekoniecznie pozytywnie… To kampanie łączące marki z gwiazdami ze świata piłkarskiego, w których jednak tych oczywistych połączeń nie widać. Wygląda to trochę na takie „przyklejanie znanej twarzy” do produktu – jak pisze Jacek Kotarbiński na nowymarketing.pl.

>>Przeczytaj także: Karta Kibica Legii<<

Wiele kreacji, które do tej pory dało się zauważyć, nie zapada w pamięć. Według badań – na które powołuje się marketingprzykawie.pl6 na 10 osób nie potrafi powiązać żadnej marki z mistrzostwami świata.

A jednak istnieją marki, które potrafią wyjść przed szereg!

>>Zobacz reakcje marek na mecz Polska-Kolumbia<<

Tweety na piwnej pianie

Coca-Cola doskonale zdaje sobie sprawę, że podczas mundialu sieć zapełnia się komentarzami. 4 lata temu na temat mistrzostw powstało 672 miliony tweetów, jak podaje socialpress.pl. Dlatego marka stworzyła specjalny profil na Twitterze TrophyTour, w którym na bieżąco komentuje mecze.

Jeszcze dalej poszedł szwedzki browar Norrlands Guld, który wyprodukował maszynę drukującą… na piwnej pianie najświeższe tweety, oczywiście o mistrzostwach. Dzięki temu można podczas oglądania meczu odłożyć smartfon na bok. Takie piwo zamówimy w kilku barach na świecie. Majstersztyk!

Inwencją wykazał się również bank Goldman Sachs, który dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji wytypował zwycięzcę mistrzostw. Okazała się nim Brazylia, która odegra się na Niemczech za porażkę poniesioną podczas ostatnich mistrzostw. Czas już pokazał, że te przewidywania minęły się jednak z prawdą…

>>Zobacz ciekawą mundialową stronę MediaMarkt i Saturna: krotka-pilka.pl<<

Obejrzyj animację, którą stworzyła nasza platforma MAM z okazji mundialu:

*

Czekamy jeszcze na rozwój wydarzeń, bo może to właśnie akcje real time marketingowe okażą się prawdziwymi skarbami, skoro zaplanowane wcześniej kampanie nie przyniosły efektu WOW. Część kreacji RTM obejrzysz TUTAJ.

A Ty co o tym sądzisz? Podziel się z nami swoimi ulubionymi reklamami i sposobami promocji marek podczas mistrzostw świata.

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz