Patrycja Ogrodnik, Head o Marketing New Media Ventures, pisze na łamach „Online Marketing Magazyn” o narzędziach marketingowych, które nie wychodzą z mody, bo są skuteczne!  

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakie 3 narzędzia marketingowe sprawdzają się od lat,
  • która marka konsekwentnie prowadzi swój marketing,
  • jak połączyć stare rozwiązania z nowymi, aby zaskoczyć klientów.

Spójny pomysł na marketing od początku

Najważniejsze – pisze Patrycja Ogrodnik – to znaleźć spójnik między marką, wartościami przez nią wyznawanymi oraz grupą docelową i na tym konsekwentnie opierać strategię marketingową. Receptę na to znalazł m.in. Vans, który zanurzył się w świecie swoich klientów, bo „swoją potęgę zbudował na bardzo prostej integracji: marki z powstającą i niezwykle prężnie rozwijającą się subkulturą skejtów. Każdy szanujący się deskorolkarz po prostu musiał mieć trampki tej firmy. Połączenie brandu z konkretną dziedziną sportu, influencerem, czy ruchem społecznym to do dnia dzisiejszego jedno z najlepszych rozwiązań. Łączy bowiem wizerunek i grupę docelową w jedną całość, a każda osoba może poczuć się jak ambasador danej marki, nierzadko nawet będąc jej „wyznawcą”.

Sprawdza się stary dobry e-mail marketing

Każda marka, nawet z tak świetnym pomysłem na siebie jak Vans, korzysta ze sprawdzonych rozwiązań, dzięki którym przypomina swoim klientom, że jej oferta jest dostępna na wyciągnięcie ręki. Jednym z takich narzędzi okazuje się stary dobry e-mail marketing. „Wyniki raportu „Skuteczność e-mail marketingu i marketingu automation 2017” przeprowadzonego przez GetResponse nie pozostawiają złudzeń. Po przepytaniu 2800 marketerów z 127 krajów badacze doszli do wniosku, że e-mail marketing wciąż jest postrzegany, jako najbardziej skuteczne narzędzie komunikacji online z klientem”.

>>TUTAJ przeczytasz o nowoczesnych narzędziach marketingowych – mediach społecznościowych<<

Ktoś jeszcze wysyła listy?

E-mail – choć znany już każdemu – wydaje się ledwie niemowlakiem w porównaniu do tradycyjnej poczty. Jak ją pomysłowo wykorzystała Mazda, by wysłać zaproszenie na pewne wydarzenie? „Chcąc przebić się z przekazem przez setki zaproszeń na wydarzenia, motoryzacyjne marka postawiła na direct mailing angażujący swoich odbiorców. W kreatywnej przesyłce dostarczanej do redakcji i biur zapraszani na event znajdowali kartkę do złudzenia przypominającą taką wyrwaną z książki, z wydrukowanym początkiem powieści oraz kodem QR. Po jego zeskanowaniu odzywał się do nich Tomasz Knapik, kultowy polski lektor filmowy. Zapraszał gości na wyjątkowe przedstawienie teatralne, podczas którego marka miała zaprezentować Mazdę MX-5 RF”. Ktoś jeszcze wysyła listy? – pytają niektórzy. Jak widać na powyższym przykładzie, (nie)zwykły list potrafi zrobić wrażenie!

SMS jeszcze nie umarł

Ludzie listy piszą, ale nie tylko. Choć od lat do podtrzymywania prywatnych kontaktów wykorzystywane są komunikatory internetowe, SMS nadal sprawdza się idealnie, zwłaszcza w świecie marek, które pragną skutecznie dotrzeć do swojego klienta. „Z badań przeprowadzonych pod koniec 2017 roku przez SMSAPI w 200 firmach z ponad 20 branż wynika, że 73% respondentów używa SMS-ów do stałej komunikacji ze swoimi klientami”. I ta liczba pewnie szybko się nie zmieni! Jeszcze więcej na ten temat dowiesz się z tekstu, wystarczy kliknąć TUTAJ.

Narzędzia marketingowe

Czy Ty korzystasz z wyżej wymienionych narzędzi marketingowych? Które Twoim zdaniem są najbardziej skuteczne i dlaczego? Podziel się z nami swoimi przemyśleniami!

O autorce:

Patrycja Ogrodnik, Head of Marketing MAM

Patrycja Ogrodnik

Patrycja Ogrodnik, Head of Marketing New Media Ventures i platformy MAM. Odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji marek w portfolio New Media Ventures.

Z wykształcenia marketingowiec i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji. Od początku pracy zawodowej związana z rynkiem e-commerce, w którym widzi olbrzymi potencjał sprzedaży na kolejne lata. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych oraz platformach e-commerce, koordynując wszystkie działania marketingowe digital i offline.