Coraz częściej zaciera się granica między narzędziami marketingowymi w świecie sklepów stacjonarnych i internetowych. Dziś punkty handlowe offline stawiają na wiele nowoczesnych online’owych rozwiązań, które dają widoczne efekty. O nich wszystkich pisze Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy MAM, na łamach portalu handelextra.pl.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakie narzędzia marketingowe wspomagają handel offline;
  • ilu Polaków przegląda elektroniczne gazetki sklepów;
  • ile osób subskrybuje newslettery.

Social media

Nasza ekspert jako pierwsze wśród narzędzi marketingowych wymienia social media. „Z rozwiązań tych korzysta obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. Pominięcie tej grupy w swoich działaniach reklamowych byłoby nie tyle gigantycznym błędem, co po prostu, używając nomenklatury piłkarskiej, prawdziwym samobójem”.

Następnie podaje przykład akcji sklepu Sizeer, który właśnie w mediach społecznościowych promował nowy model butów marki Adidas. Więcej o tym przeczytasz w artykule, klikając TUTAJ.

Aplikacje gazetek

Do social mediów w wirtualnym świecie dołączają aplikacje agregujące promocje i kupony. W Polsce gazetki sklepów w wersji papierowej robią furorę, dlatego nic dziwnego, że szybko znalazły się również w internecie. Aplikację Moja Gazetka pobrało już 850 000 osób, a znajdują się w niej gazetki wielkich sieci w wersji elektronicznej.

Newsletter

„Jak wynika z Badania poczty elektronicznej przeprowadzonego pod koniec ubiegłego roku przez grupę SARE, 90 proc. respondentów subskrybuje newslettery. Ponadto, jak podaje GUS, aż 58 proc. internautów w Polsce uważa sprawdzenie swojej skrzynki mailowej za najważniejszy cel korzystania z sieci w ogóle” – pisze nasza ekspert, chwaląc stary dobry newsletter jako skuteczne narzędzie marketingowe.

*

To jednak nie wszystko, wśród innych narzędzi marketingowych Senior Business Development Manager platformy MAM wymienia także SMS-y, beacony czy cashbacki. Więcej o nich dowiesz się z tekstu, który znajdziesz TUTAJ.

A Ty które narzędzia znasz i polecasz? Koniecznie podziel się z nami swoimi przemyśleniami w komentarzach!

O autorce

Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM.

Małgorzata Bieńkowska, Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM.

Odpowiedzialna za opracowanie i realizację strategii wielokanałowej sprzedaży dla platformy MAM. Posiada wieloletnie doświadczenie w negocjacjach handlowych, również bezpośrednio z kadrą zarządzającą, oraz we wprowadzaniu nowych rozwiązań biznesowych dla firm. Absolwentka stosunków międzynarodowych ze specjalizacją biznesową. Pasjonatka nowych technologii oraz zachowań konsumenckich. Jako praktyk negocjacji handlowych interesuje się także procesami psychologicznymi w biznesie oraz coachingiem.