Ludzki mózg potrafi zaskakiwać. I choć kryje wiele tajemnic, zdradzamy kilka z nich: odwoływanie się do racjonalnego „ja”, chłodne kalkulacje i analiza niewiele się zdają, jeśli chcemy coś sprzedać. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz w tekście naszego eksperta!

Jak przekonuje na łamach „Marketera +” nasza ekspert Patrycja Ogrodnik, Brand Manager w Agencji Freebee, „naukowcy zajmujący się badaniem emocji i analizą procesów myślowych doskonale wiedzą, że deklaracje konsumentów mogą mieć niewielki związek z tym, co rzeczywiście oni czują”. To dlatego sondaże czy ankiety nierzadko mijają się z rzeczywistością. Dokładnie tymi nieuświadomionymi procesami w kontekście podejmowania decyzji zakupowych zajmuje się neuromarketing.

Czym jest neuromarketing?

„Sam Dooley (autora książki o neuromarketingu – przyp. red.) rozszerza pojęcie neuromarketingu o coś więcej niż badanie mózgu przy wykorzystaniu rezonansu. Dla niego w skład tego pojęcia mogą śmiało wejść również eksperymenty behawiorystów mające na celu zbadanie, jak dane bodźce oddziałują na człowieka”.

Czy wiesz, że…

  • Mózg na wysoką ceną reaguje w ten sam sposób jak na uszczypnięcie? Istnieje wiele metod na obniżenie progu tego osobliwego bólu”. Jakie? Dowiesz się, czytając całość tekstu.
  • Myślący o oszczędnościach, wydają więcej…”? Jak to możliwe? Poznaj ciekawe badanie dotyczące sloganów znanych sklepów, które niosą przesłanie oszczędności oraz luksusu… Przeczytasz o nim TUTAJ.
  • Amazon zwiększył sprzedaż, wprowadzając tylko jedno słowo do swojej oferty? Jak ono brzmiało? Sprawdź TUTAJ.

Opowieści sprzedają

„Roger Dooley w swojej książce o neuromarketingu przywołuje badania aktywności mózgu podczas słuchania opowieści. Wynikło z niego, że gdy badani słyszeli o chwytaniu przedmiotów, aktywowały się u nich neurony ruchowe. Gdy postaci z powieści obserwowały otoczenie, u badanych aktywizowały się neurony powiązane ze wzrokiem. Oznacza to, że słuchanie i czytanie działa jak przypominanie sobie wcześniejszego doświadczenia”. Podobnie o neuromarketingu opowiadali na konferencji I<3 Marketing Kamil Kozieł i Piotr Bucki:

Przeczytaj cały nasz tekst o neuromarketingu, a dowiesz się z niego, dlaczego tak ważną rolę w świecie marek odgrywa storytelling! Cały tekst znajdziesz TUTAJ.

W artykule znajdziesz również 5 praktycznych porad, które szybko i niskimi kosztami możesz wdrożyć w Twoim biznesie. Dzięki nim zwiększysz sprzedaż.

Jeśli zainteresował Cię temat neuromarketingu, przeczytasz o nim także TUTAJ.

O autorze:

Patrycja Ogrodnik, Agencja FreebeePatrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee, która zajmuje się wspieraniem sprzedaży i tworzeniem strategii lojalnościowych. Odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji marek w portfolio New Media Ventures. Z wykształcenia marketer i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji. Od początku pracy zawodowej związana z rynkiem e-commerce. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych i platformach e-commerce, w których koordynowała działania marketingowe w internecie i offline.