Tyle się mówi o Niemcach jako o narodzie, który wykazuje się umiłowaniem do zasad i porządku. Czy te typowo niemieckie cechy znajdują przełożenie w marketingu na niemieckim rynku? A jeśli tak – w jaki sposób się to przejawia? Jakie reklamy są w Niemczech najbardziej skuteczne? Jak należy odnosić się do niemieckiego klienta, aby do niego trafić? O tym wszystkim i o wielu innych przydatnych rzeczach przeczytasz w „Niemieckim w marketingu”.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • czym się różni klient polski od niemieckiego;
  • gdzie znaleźć przydatne informacje dla startujących z biznesem w Niemczech;
  • jak wygrać książkę „Niemiecki w marketingu” Anny Jędrzejczyk.

Anna Jędrzejczyk podjęła się napisać o marketingu w Niemczech, o tym, czym się różni od tego, co znamy tutaj w Polsce. W swojej książce zawarła pomocne wskazówki dla tych, którzy zamierzają wejść ze swoim biznesem na niemiecki rynek. Dlatego też pisze ogólnie o marketingu, od podstaw, ale przyjaznym, w pełni zrozumiałym dla laika językiem. Porusza też słownictwo niemieckie w zakresie marketingu, co sprawia, że jest to pierwsza tego typu pozycja na polskim rynku.

W tej recenzji zdradzamy kilka kwestii, które najbardziej nas zaintrygowały.

Co lubi Niemiec, a co Polak?

Na początek, jeśli chodzi o różnice między Polakami i Niemcami, które uwzględniane są w reklamach, to nas – Polaków – często interesuje niska cena, podczas gdy Niemców… przyjemność z życia. I to ona będzie często podkreślana w przekazach reklamowych.

Co ciekawe, dla Niemców ekstrawagancja wydaje się czym innym niż dla Polaków. Podczas gdy dla nas to kolczyk w nosie, kolorowe włosy, tatuaż, dla Niemca to… kolor złoty.

Takich ciekawostek rajcujących duszę antropologa w tej książce znajdzie się jeszcze więcej. Ma to ogromne znaczenie, jeśli planując wejście na niemiecki rynek, chcemy stworzyć m.in. materiały reklamowe, opakowania produktów, stronę internetową czy wizytówkę.

>>Przeczytaj także: Jak wykorzystać patriotyzm konsumencki Polaków do promowania marki?<<

Stereotypy przydatne w reklamie?

Niemcy cenią punktualność, co ma niebagatelne znaczenie podczas kontaktów biznesowych. „Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy otworzymy (ten sklep). Ale będzie punktualnie”– tak brzmi napis na jednym ze sklepów w Niemczech, który doskonale oddaje tę cechę.

Zamiłowanie do porządku przejawia się także w prostych, jasnych przekazach, w których dominuje zasada 3 – co ona oznacza? O tym dowiesz się z lektury książki.

Co jeszcze znajdziesz w książce „Niemiecki w marketingu”?

Jędrzejczyk pokazuje szeroko pojęty marketing, który działa na niemieckim rynku. Reklama na chodniku, wielość informacji na opakowaniu czy używanie herbów w logotypach są na porządku dziennym.

Autorka daje cenne wskazówki, jak lepiej poznać Niemców, jak na własną rękę, niskim kosztem robić badania rynku, ale więcej nie zdradzimy – o tym wszystkim przeczytasz w książce.

Pisze też o tym, jak ważne znaczenie dla Niemców ma dystrybucja towarów, dlatego doradza w zakresie szeroko pojętej logistyki, a także daje linki do raportów na temat sytuacji różnych branż w Niemczech, branżowych portali czy stron o prawie w Niemczech.

Na koniec proponuje gry planszowe i ćwiczenia, które utrwalą wiedzę zdobytą dzięki tej lekturze.

Mamy książki do rozdania!

Książka odkrywa przede wszystkim, jak wygląda niemiecki rynek. Jest to lektura dość ogólna, o czym autorka uprzedza na wstępie. Aby wgłębić się w temat, warto sięgnąć po inne pozycje. Jeśli jednak zamierzasz podbić niemiecki rynek, na start koniecznie sięgnij po tę książkę! Dla trzech pierwszych osób, które napiszą na marketing@freebee.pl, mamy 3 egzemplarze „Niemieckiego w marketingu”.

Regulamin konkursu znajdziesz TUTAJ.