Nike – sportowa firma, której produkty znają ludzie na całym świecie – co kryje się za jej strategią marketingową?

Marka, która wzięła swą nazwę od greckiej bogini zwycięstwa, również stała się jednym wielkim zwycięzcą. Dodajmy, że mitologiczna Nike otaczała swą opieką także sportowców. Nazwa firmy jest więc nieprzypadkowa. A może stała się cudowną przepowiednią dla tego giganta w przemyśle sportowym?

Nike - pdf do pobrania

Poznaj historię słynnego swoosha oraz legendarnego hasła „Just do it”, a także początki samej Nike – od importera japońskich butów po wielką światową markę. Markę, która promuje aktywny tryb życia, rzucając wyzwanie naszemu leniwemu ja. Nike kocha gwiazdy sportu, które stają się jej chodzącą reklamą, a na sponsorowanie celów sportowych nigdy nie szczędzi pieniędzy. Co więcej – ciągle pracuje nad innowacjami. To i wiele więcej kryje się za tajemnicą jej popularności! Chcesz zgłębić ten temat bardziej?

Kliknij TUTAJ, aby pobrać bezpłatny PDF.

Z naszego opracowania dowiesz się:

  • na czym opiera się sukces Nike,
  • jakimi sposobami marka zdobyła lojalnych klientów,
  • na czym Nike skupia się w swoich przekazach reklamowych.

Wartość marki szacuje się nawet na 100 miliardów dolarów. Znana jest na każdej szerokości geograficznej. Daleko zostawiła za sobą konkurencyjnego Adidasa oraz Reeboka, którzy są teraz sześć razy od niej mniejsi.

Nowe modele butów Nike co jakiś czas budzą prawdziwe szaleństwo. Kiedyś słynne Air Jordans, dziś AirMax. Jak firma to robi? Przecież jej produkty, umówmy się, są dość drogie. Mimo to ma rzesze lojalnych klientów.

Pobierz bezpłatny PDF TUTAJ i dowiedz się dlaczego.

Czy wiesz, że:

  • historia Nike to także historia joggingu w Stanach Zjednoczonych?;
  • co trzeci sportowy but na świecie jest ozdobiony logo Nike?;
  • prezes firmy, Phil Knight, przewodził nią ponad pół wieku? (Latem 2015 roku oznajmił, że odchodzi).

Dowiedz się więcej o tej firmie i odkryj receptę jej sukcesu, pobierając bezpłatny PDF. Jeśli uznasz go za wartościowy, pamiętaj, by przesłać go swoim znajomym!

Zapoznaj się także z innymi opracowaniami Freebee na temat popularnych marek:

  • Jak Inglot stał się najpopularniejszą polską marką kosmetyczną na świecie – pobierz PDF TUTAJ
  • Fenomen marki Starbucks – pobierz PDF TUTAJ
  • Strategia marketingowa marki Red Bull – pobierz PDF TUTAJ
  • Zalando – marka, która zmieniła podejście do zakupów – pobierz PDF TUTAJ

*

Za co lubisz Nike? Które produkty marki nie mają sobie równych? Zbieramy opinie o tym sportowym gigancie. Podziel się z nami swoimi przemyśleniami w komentarzach.