Najtrudniej jest zacząć – mówią. Czyżby? Odrobina kreatywności i zupełnie nowa marka czy nowy produkt na rynku mogą błyskawicznie stać się prawdziwym hitem! Patrycja Ogrodnik, Head of Marketing Agencji Freebee, na łamach admonkey.pl dzieli się pomysłami marketingowców, które zawojowały rynek.

Z tego wpisu dowiesz się:

  • dlaczego warto obserwować klienta i jego lifestyle;
  • na co dziś stawiają marki, żeby trafić do serc klientów;
  • który brand stworzył własny serial na YouTube.

Nowe produkty: lifestyle kluczem?

„Współczesnego konsumenta ciężko jest zaskoczyć” – pisze nasza ekspert na admonkey.pl. A jednak te marki potrafiły to zrobić: Skoda, Komponada, Obag, Jar of forest, Plantwear, Tidal czy Netflix.

Aby zdobyć uwagę klientów, nie wystarczy tylko zaskakiwać, robić coś innego niż wszyscy, trzeba także przyglądać się im bacznie i odnosić się do ich lifestyle’u. „Lifestyle to zdecydowanie jedno z najważniejszych haseł współczesnego marketingu. To nasz harmonogram dnia, rzeczy, których potrzebujemy, jedzenie, które lubimy, aktywności, które sprawiają nam frajdę, ale także nasze podejście do życia. I właśnie dlatego marki muszą nieustannie śledzić trendy, jakie w dzisiejszym świecie tworzą sami konsumenci. Trendy, które towarzyszą ich codzienności” – pisze Patrycja Ogrodnik.

>>O trendach i Google Trends dowiesz się więcej TUTAJ<<

Poznaj marki, które wiedzą, czym żyją ich klienci:

Skoda zaskakuje

Nastała era małego ekranu, seriale wciągają na tyle, że niektórzy w CV w rubryce Zainteresowania piszą: Netflix. Być może dlatego Skoda, wprowadzając na rynek nowy model samochodu, poszła na przekór praktykom – odeszła od product placement w serialu, po prostu sama nakręciła serial.

Komponada stawia na sentyment

Moda na lata 90. w pełni, co widać choćby w sieciówkach z odzieżą. Pokolenie, które doskonale pamięta te lata z dzieciństwa, pamięta z pewnością także smak babcinego kompotu, który dziś można również kupić w sklepie. Komponada to produkt nowy, ale stary… Bo to kompot w butelce, który piliśmy na wakacjach u babci. Wystarczyło odwołać się do sentymentu (zarówno jeśli chodzi o sam produkt, jak i kreacje), aby skraść serca klientów.

Plantwear kocha eko

Coraz bardziej świadomemu ekologicznie konsumentowi może spodobać się drewniany zegarek Plantwear. To marka, która przemawia do serc klientów, mówiąc: „Oddajemy matce naturze o wiele więcej niż zabieramy”, i sadzi drzewa w brazylijskim lesie tropikalnym. 

Więcej ciekawych pomysłów na promowanie nowych produktów przeczytasz w całym tekście – kliknij TUTAJ.

*

A może Ty podzielisz się z nami swoimi ulubionymi nowymi markami, które skradły Twoje serce, gdy wprowadzały nowy produkt na rynek? Czekamy na Twój komentarz!

O autorce:

Patrycja Ogrodnik, Head of Marketing MAM

Patrycja Ogrodnik

Patrycja Ogrodnik, Head of Marketing Agencji Freebee. Odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji marek w portfolio New Media Ventures.

Z wykształcenia marketingowiec i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji. Od początku pracy zawodowej związana z rynkiem e-commerce, w którym widzi olbrzymi potencjał sprzedaży na kolejne lata. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych oraz platformach e-commerce, koordynując wszystkie działania marketingowe digital i offline.