Nivea to firma kosmetyczna, która skupia się nie tylko na pielęgnacji naszych ciał i włosów. Pielęgnuje również rodzinne relacje. Nic więc dziwnego, że powszechnie kojarzy się z wielopokoleniowością. Sztandarowego produktu – kremu Nivea w niebieskim opakowaniu – używają przecież wszystkie generacje: dziadkowie, dzieci, wnuki. Marka postanowiła więc o tym przypomnieć, tworząc angażującą akcję, jaką jest Podwórko NIVEA.

Jednoczy pokolenia i zabiera dzieci sprzed telewizorów

W 2011 roku marka wystartowała z akcją 100 placów zabaw na 100 lat NIVEA, która otrzymała nagrodę: srebrną Effie. Rok później pojawił się program Szkółki Piłkarskie NIVEA. W ramach niego aż 100 szkół podstawowych oraz dziecięcych klubów piłkarskich otrzymało sprzęt sportowy oraz program treningowy. Następną zainicjowaną akcją było Podwórko NIVEA. Jej kolejna, druga, edycja właśnie trwa.

Na czym polega ta inicjatywa? Marka stworzyła specjalną stronę www, na której internauci oddają swoje głosy. We wskazanych 40 miejscach, na które oddadzą ich najwięcej, Nivea wybuduje place zabaw.

Lokalizacje proponują gminy oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. A wszyscy chętni, zalogowani na specjalnej stronie www, oddają raz dziennie głos na miejsce, które ich zdaniem czeka na zagospodarowanie. Jeśli szczęście dopisze, powstanie tam nowoczesny plac zabaw.

Ale co ważne – Nivea, fundując grę w klasy, skakanki i inne zabawy znane mamom i babciom, odwołuje się do relacji międzypokoleniowych. Budując plac, zabiera również dzieci sprzed telewizora i komputera na świeże powietrze. Kładzie nacisk na jakościowe spędzanie czasu rodziców z dziećmi.

Więcej o nich dowiesz się na agencja.freebee.pl.

Podwórko Nivea – akcja, w którą zaangażowali się niemal wszyscy

Dotychczasowe działania przyniosły niespodziewane zaangażowanie lokalnych społeczności. Liczba wzmianek na miejscowych portalach i w gazetach przerosła oczekiwania organizatorów akcji. Każdy przecież chciał, aby to w jego miejscowości powstał darmowy plac zabaw. Wiele gmin nie dysponuje znaczącymi funduszami. Nivea mogła je wyręczyć. Lokalnym społecznościom wystarczyło więc jedynie nagłośnić sprawę, by jak najwięcej osób oddało swoje głosy na projekt.

Co ciekawe, większość firm w Polsce,  stawiając jednocześnie na CSR (społeczną odpowiedzialność biznesu), wymaga kupienia ich produktów, wysłania smsa, wymyślenia hasła itp. Nivea podeszła do tego zupełnie inaczej. Zaangażowała lokalne społeczności. I wszystkim dała możliwość koordynacji, wiedząc, że najbardziej docenia się efekt wspólnych działań, a okazja do integracji lokalnej społeczności ma szansę na długo pozostać w pamięci uczestników akcji.

Podwórko NIvea - angażująca akcja

Źródło: rypin.eu

Win-win, nie ma tu przegranych – czyli jak skutecznie budować relacje z klientem

Firma, wysyłając sygnał, że da coś za darmo, nie oczekując właściwie niczego w zamian, odeszła od stricte komercyjnych akcji. A jednak przecież zawsze o to chodzi, każde działania mają przecież na celu promocję marki. Mamy tu więc do czynienia z sytuacją win-win, wygrywa każdy, zarówno Nivea, jak i jej potencjalni klienci. Wyniki badań przeprowadzonych po zakończeniu pierwszej edycji projektu pokazały, że za jego sprawą wyraźnie poprawiło się postrzeganie marki Nivea jako:

  • godnej zaufania,
  • odpowiadającej potrzebom,
  • troszczącej się o ludzi,
  • biorącej na siebie odpowiedzialność społeczną,
  • mającej pozytywny wpływ na społeczeństwo.

Dzięki tej akcji marka pozostanie w pamięci na dłużej, podczas gdy wrażenie po typowej kampanii szybko minie, a wraz z nim unosząca się fala sprzedaży. Obrendowane place zabaw pozostaną w przestrzeni publicznej długo, dyskretnie przypominając o wkładzie marki Nivea w polepszenie jakości życia w okolicy. Bawiąc się na nich ze swoimi dziećmi, będziemy pamiętali, komu zależało na tym, żebyśmy mogli przyjemnie spędzać czas.… To oryginalny i skuteczny sposób na zjednanie sympatii i budowanie relacji z klientami, prawda?

Chcesz poznać inne kampanie Nivea? Tutaj znajdziesz ciekawe akcje:

Przykład Podwórka NIVEA jest kolejnym, który działa według zasady angażowania klientów: baw – pomagaj – buduj społeczności – więcej o tym przeczytasz tutaj. O innej interesującej akcji przeprowadzonej w Polsce pisaliśmy we wpisie: „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym – kampania, która działa?”. Zachęcamy do lektury!

Czy Tobie też podoba się pomysł z placami zabaw? Co o nim myślisz? Czy jest może coś, co warto w nim zmienić? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach.