E-commerce w Polsce rośnie z roku na rok. Jesteśmy już na piątym miejscu w Europie. Eksperci prognozują, że nawet ci nieprzekonani będą śmielej dołączać do internautów kupujących w sieci, a to za sprawą ograniczenia handlu w niedziele. Czy tak się rzeczywiście stanie, dowiemy się już niebawem. Tymczasem zobaczmy, jak Polacy kupują w internecie. 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak często kupujemy online;
  • kiedy najwięcej zakupów robimy w sieci;
  • dlaczego kupujemy w internecie.

Jak często Polak kupuje w sieci?

Blisko połowa Polaków korzystających z internetu chociaż raz kupiła w sieci. Połowa z tych e-konsumentów dokonuje e-zakupów kilka razy w miesiącu. Zdarzają się i tacy, którzy kupują nawet kilkukrotnie w ciągu tygodnia.

>>Kliknij TUTAJ, by obejrzeć uliczną sondę na temat zakupów online<<

Co kupujemy w e-sklepach?

Wśród najczęściej kupowanych produktów online znajdują się elementy odzieży oraz akcesoria, a także książki, płyty, filmy i sprzęt elektryczny. Jak widać, prym wiodą ubrania, które trzeba przecież przymierzyć. To dlatego początkowo nie wróżono im wielkiej kariery w e-commerce. Mimo to konsumenci przekonali się, że wymiana czy zwrot niepasującego towaru nie jest niczym skomplikowanym. A marki, wprowadzając opcję darmowej dostawy i zwrotu, wyszły klientom naprzeciw. To dobrze, bo to koszty dostawy są często wymieniane jako główny czynnik powstrzymujący przez zakupami w internecie.

Polacy nadal przekonują się do zakupu żywności w sieci. Jeśli to robią, chętniej płacą dopiero przy odbiorze. To wskazuje na ograniczone jeszcze zaufanie do kupowania świeżych produktów przez internet. Czy to się zmieni? Warszawski sklep spożywczy frisco.pl sprzedaje coraz więcej, także trend jest pozytywny.

>>Przeczytaj także podobny wpis: Polak na zakupach w 2018<<

Kiedy Polacy robią zakupy online?

Polacy najchętniej kupują online w grudniu. Co nie powinno dziwić, w końcu to czas, kiedy w handlu najbardziej się kręci. Po krótkiej świątecznej abstynencji Polacy wracają do zakupów w sieci 27. grudnia, kiedy zaczyna się pora posezonowych wyprzedaży.

Z dni tygodnia najczęściej wybieranym dniem na zakupy internetowe jest poniedziałek. W niedziele przeglądamy oferty, a z początkiem tygodnia dokonujemy zakupu. W soboty mało kto kupuje online.

>> Jak kupować z głową w sieci? Dowiedz się TUTAJ<<

Dlaczego wybieramy sieć na zakupy?

Polacy wybierają zakupy w internecie ze względu na szeroki wybór i możliwość kupowania o każdej porze. Niebagatelną rolę grają również ceny, które bez trudu można porównać w porównywarkach cenowych. O atrakcyjności zakupów przez internet decyduje również wygoda – cięższych zakupów nie trzeba nosić, bo przywożone są od razu do domu, nie stoi się również w kolejkach.

Kupowanie online wzmaga w nas również instynkt łowcy. Atakujące w sieci banery z promocjami kuszą i nie każdemu udaje się im oprzeć.

>>Poznaj dane statystyczne o Polakach na zakupach online<<

Polacy uwielbiają zakupy online!

Polacy uwielbiają zakupy. Pod tym względem przodują na tle Europy, bo najczęściej spośród wszystkich Europejczyków zaglądają do sklepów. Nic więc dziwnego, że także e-commerce przypadł nam do gustu. Polacy na zakupach online czują się dziś jak ryba w wodzie. Nie boją się już o bezpieczeństwo zakupów, sklepy i produkty sprawdzają w sieci, czytając opinie, zanim pozwolą sobie na zakup.

PS Czy wiesz, że pojawienie się e-commerce spowodowało ukucie nowego słowa: unboxing? Rozpakowywanie zamówienia, nagrywanie całego wydarzenia i wrzucanie go w sieć ma już 12-letnią historię. To właśnie ten moment radości, skwitowany piskiem, podczas otwierania jakby prezentu od św. Mikołaja uchwycono w reklamach Zalando. Więcej o Zalando przeczytasz TUTAJ.