W wydaniu online „Marketingu i biznesu” ukazał się artykuł przygotowany przez naszą copywriterkę z Działu Marketingu. Poruszyła w nim temat pozyskiwania lojalnych klientów. Autorka wzięła na warsztat 3 marki, które wiedzą, jak to robić. Wprawdzie już wcześniej o nich pisaliśmy w naszych opracowaniach, ale teraz na nowo zostały przeanalizowane pod kątem 5 potrzeb, jakie realizują.

Te firmy to Red Bull, Zalando i Airbnb. To one „wywróciły do góry nogami utarte wzorce albo ulepszyły je, dodając coś od siebie”.

5 potrzeb

Każda z tych marek, jak zapewnia autorka tekstu, spełnia 5 podstawowych potrzeb, które – zdaniem Zoë Chance, profesor z Yale University – odgrywają kluczową rolę w procesie przywiązywania się do marki. TUTAJ dowiesz się, co to za potrzeby.


Co wyróżnia wspomniane marki?

Wysokooktanowy styl życia

Red Bull to napój energetyczny, ale marka nie skupiła się na sprzedawaniu produktu, lecz promowaniu stylu życia. Aktywnego, niebanalnego i pełnego wrażeń. Organizuje wydarzenia sportowe i muzyczne, które napędzają emocje. „Ten wysokooktanowy styl życia ma wielu fanów. Red Bull penetruje w niektórych krajach nawet 90% rynku”.

>>WIĘCEJ O RED BULLU PRZECZYTASZ W DARMOWYM OPRACOWANIU FREEBEE<<

Gościnność i autentyczność

Airbnb jest platformą pośredniczącą w wynajmie mieszkań na krótki czas. Sekret sukcesu marki tkwi w kreowaniu atmosfery gościnności. Chce, żeby każdy gość mógł chociaż trochę poczuć się jak u siebie w domu”. Wakacyjne pobyty w miejscach poza zasięgiem większości hoteli chętnie wybierają poszukiwacze autentyczności!

>>WIĘCEJ INFORMACJI O AIRBNB W NASZYM OPRACOWANIU<<

Badania, analizy, eksperymenty

Zalando to e-sklep z odzieżą i dodatkami. „Wyróżniki marki to bezpłatne dostawy i zwroty, ogromny wybór produktów oraz bajecznie długie prawo do zwrotu towaru, trwające aż 100 dni”. Zespół czuwający nad sklepem „stale bada, analizuje i eksperymentuje”, dzięki czemu strona Zalando i mailingi stają się coraz bardziej zoptymalizowane i spersonalizowane.

>>WIĘCEJ O ZALANDO DOWIESZ SIĘ Z NASZEGO OPRACOWANIA DO POBRANIA<<

potrzeby - 5 potrzeb, które spełniają marki, aby przywiązać do siebie klientów

Czy Twoja marka spełnia każdą z tych potrzeb?

TUTAJ zapoznasz się z pełną treścią artykułu. Co o nim sądzisz? Zgadzasz się z nami? Koniecznie napisz w polu z komentarzami!

O autorce

potrzeby, które realizują marki - tekst na blogu FreebeeAngelina kształciła się na antropologa kultury. Zdaniem Clifforda Geertza – amerykańskiego guru antropologii – antropolog przede wszystkim pisze. I tak zainteresowania różnymi kulturami zaprowadziły ją na kolejne studia: edytorstwo i twórcze pisanie.

Pracowała w agencjach reklamowo-marketingowych, przy kreacji stron www, kampaniach BTL i ATL. Obecnie spełnia się w agencji dedykowanej strategii lojalnościowej Freebee.

Uważa, że pisanie mocno poszerza jej zainteresowania, bo żeby pisać, trzeba dużo czytać. Uwielbia tworzyć teksty sprzedażowe, ale po godzinach pracuje nad zbiorem opowiadań.

Jest także półfinalistką Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2013. Ukończyła kurs szybkiego czytania, ale – jak mówi – znacznie szybciej pisze, niż czyta.