„Szybki i łatwy dostęp do ponad miliarda potencjalnych klientów, możliwość dowolnej personalizacji i interakcja w czasie rzeczywistym” – pisze Tomasz Dominik, Senior Business Development Manager MAM – platformy do obniżania i opłacania rachunków – w tekście o social media dla oohmagazine.pl. Brzmi zachęcająco? Czytaj dalej!

Z tego wpisu dowiesz się:

  • gdzie w internecie warto robić kampanie marketingowe;
  • jakie firmy postawiły na promocje w popularnych komunikatorach;
  • jakie kanały nie są jeszcze wyeksploatowane przez firmy w celach promocyjnych.

Ponad miliard osób w jednym miejscu

Popularne komunikatory jak Messenger, WhatsApp czy Snapchat stały się przestrzenią dla licznych akcji marketingowych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta! Bo korzysta z nich „co drugi czytający ten artykuł i co szósty mieszkaniec Ziemi”– jak pisze nasz ekspert, który następnie podaje przykłady akcji, które nie tylko zadziały się w tych komunikatorach, ale także rozpaliły wyobraźnię internautów i przyniosły namacalne efekty w postaci nowych kontaktów czy zagęszczeniu liczby wizyt klientów. Już nie wspominając o zwiększonym zaangażowaniu i zainteresowaniu marką!

„Milionerzy” przyciągnęli miliony

Dobrym przykładem na polskim podwórku był bot programu „Milionerzy”. „Promując jeden z kolejnych sezonów programu, TVN stworzył w aplikacji Facebook Messenger chatbota, z którym można było zagrać w wirtualną wersję gry. Opierała się ona na tych samych zasadach, co teleturniej telewizyjny i była „prowadzona” przez Huberta Urbańskiego. Każdy użytkownik mógł spróbować swoich sił i sprawdzić poziom wiedzy. Jak się okazało, zainteresowanie było ogromne. W grze udział wzięło ponad 130 tysięcy internautów, którzy łącznie wysłali ponad osiem milionów wiadomości” – pisze Tomasz Dominik.

„TVN oczywiście wykorzystał tę ogromną społeczność również w celach marketingowych. Każdy, kto wziął udział w zabawie, otrzymywał później wiadomość przypominającą o kolejnym odcinku teleturnieju emitowanym w telewizji. W efekcie pierwsze odcinki sezonu zgromadziły średnio 2,4 milionów widzów przed telewizorami”– dodaje.

>>Więcej o wykorzystaniu Messengera w komunikacji z klientami przeczytasz TUTAJ<<

Oni już działają w social media!

Tomasz Dominik pisze także o międzynarodowych firmach takich jak Absolut, Sephora czy Agent Provocateur. W jaki sposób te marki wykorzystały media społecznościowe, aby zaangażować swoich (potencjalnych) klientów? O tym wszystkim dowiesz się z tekstu, który znajdziesz TUTAJ. Znajdziesz w nim także odpowiedź, dlaczego komunikatory nie kojarzą się jeszcze z kampaniami reklamowymi – a to powód, dla którego warto po nie sięgnąć w celu promocji już teraz!

Jeśli znasz inne świetne akcje marketingowe, które zadziały się w social media, napisz nam o nich! Czekamy na Twój komentarz.

O autorze

Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM

Tomasz Dominik

Senior Business Development Manager platformy do obniżania i opłacania rachunków MAM.

Odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii wielokanałowej sprzedaży platformy MAM. Posiada wieloletnie doświadczenie sprzedażowe, pracował z największymi sieciami retailowymi w Polsce. Absolwent amerykańskiego Clark University, specjalizuje się w tworzeniu i budowaniu nowych rozwiązań dla konsumentów. Jako ekspert chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu sprzedaży omnichannel.

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz