25 maja wydarzyło się wiele. Nasze skrzynki e-mailowe zostały zapełnione licznymi wiadomościami w związku z wejściem w życie nowego rozporządzenia unijnego RODO (Rozporządzenie o ochronie danych osobowych). Klienci sklepów, interesanci urzędów i inni uzyskali wsparcie w ochronie ich danych osobowych.

Wszystkie podmioty przetwarzające dane musiały wdrożyć procedury, aby zabezpieczyć się przed ewentualnym złamaniem obowiązującego prawa. Albo… znaleźć 3 alternatywne wyjścia, o których pisał na łamach portalspozywczy.plRadosław A. Wróblewski, Head of Business Development jamam.pl. Gra jest warta świeczki – przecież największym polskim detalistom grożą kary nawet do 3 miliardów złotych!

Z tego tekstu dowiesz się:

  • jak firmy reagują na RODO;
  • jak sklepy stacjonarne mogą „wybrnąć” z RODO;
  • kiedy z MAM będzie można robić zakupy stacjonarne.

Pierwszy sposób na RODO – tarcza

Pierwszy sposób jest dość radykalny – to rezygnacja z części klientów. Niektóre amerykańskie firmy zdecydowały się blokować ruch pochodzący z Europy, gdzie obowiązuje RODO. W tym celu na swoich stronach www wdrożyły kod o wdzięcznej nazwie GDPR Shield.

Drugi sposób – przeczekać

Istnieją także firmy, które po prostu wzięły na wstrzymanie. Obcięły pieniądze na badania, wycofały swoje programy lojalnościowe… Więcej o tym przeczytasz w tekście, klikając TUTAJ.

Trzeci sposób – MAM

Sklepy stacjonarne niebawem mogą zrezygnować z promocji drogą internetową, np. wysyłania newsletterów. Brak własnej bazy to brak problemów z RODO. A to dlatego, że swoich klientów sklepy będą mogły pozyskiwać dzięki np. platformie MAM, która całą odpowiedzialność związaną z RODO bierze na siebie, bo to MAM przysyła klientów ze swojej bazy.

>>Przeczytaj także: MAM-y sposób na rosnące rachunki<<

„Narzędzia takie jak MAM działają następująco – rekomendują swoim użytkownikom sklepy, w których klienci mogą zrobić swoje codzienne zakupy. Klient, który dokona transakcji w zaproponowanych sieciach sklepów, dostaje od MAM nagrodę – obniżone domowe rachunki. Wszystkie prawa i obowiązki związane z RODO są w tym układzie zamknięte wyłącznie w relacji platforma – użytkownik. Detalista pozyskuje transakcję, ale nie ponosi żadnego ryzyka – informuje Radosław A. Wróblewski” na łamach portalspożywczy.pl.

MAM – platforma do obniżania i opłacania rachunków ma w swojej ofercie obecnie sklepy internetowe, ale już wkrótce będzie można znaleźć ofertę sklepów stacjonarnych. Oczywiście natychmiast o tym napiszemy!

Więcej dowiesz się z tekstu, który znajdziesz TUTAJ.

*

A czy Ty masz swój sposób na RODO? Może masz dla nas i innych Czytelników cenne rady? Jeśli tak, koniecznie napisz o tym w polu z komentarzami!