Jeśli marka ma świetny produkt – to super. Jeśli dodatkowo zapewnia przyjazną obsługę klienta – jeszcze lepiej. Ale dziś, żeby stworzyć brand, który poruszy serca milenialsów, warto dać coś jeszcze – zainteresować się lokalną społecznością, środowiskiem i potrzebującymi. Takie marki działają na rynku, zdobywając sympatię. Niektóre mają cały model biznesowy oparty o pomoc innym. Tak robi m.in. marka obuwnicza – TOMS. Zakup jednej pary butów = druga para dla dziecka w potrzebie. Społeczna odpowiedzialność biznesu jest dziś zdecydowanie na topie!

>>O TOMS i innych firmach, które pomagają innym, przeczytasz TUTAJ<<

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jak można dbać o planetę Ziemię;
  • jak można wspierać inicjatywy dobroczynne;
  • jakie marki dbają o środowisko i lokalne społeczności.

Larry Fink, CEO BlackRock, napisał list, o którym było głośno podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Zaznaczył w nim, że biznes nie powinien skupiać się wyłącznie na zarabianiu, ale warto by miał pozytywny wpływ na otoczenie, w którym funkcjonuje. To nas zainspirowało do napisania tego tekstu i podzieleniu się przykładami firm, które o tym nie zapominają!

Kup kosmetyk i zasadź drzewo

Yves Rocher tworzy kosmetyki oparte na składnikach roślinnych. Natura jest więc bliska marce, co ta – nomen omen – naturalnie podkreśla w swojej komunikacji marketingowej. Kupując w internetowym sklepie marki, możemy dołożyć swoją cegiełkę do dbania o środowisko. Za zakup powyżej 39 zł mamy do wyboru: albo darmowy prezent, albo zasadzenie drzewa. Przekraczając kolejne progi, możemy zasadzić tych drzew jeszcze więcej!

społeczna odpowiedzialność biznesu

>>Interesuje Cię społeczna odpowiedzialność biznesu? Dowiedz się, czy CSR się opłaca<<

Poleć na wakacje, ale zatrzyj ślad węglowy

KLM to holenderska linia lotnicza, która jest zawsze do przodu. Jakiś problem? Napisz na Twitterze linii. Z pewnością Ci odpowiedzą. Chcesz mieć pewność, że zdążysz na lot? Ustaw opcję przypomnienia o odprawie, które otrzymasz… Messengerem.

Wszyscy wiemy, że transport lotniczy z ekologią ma niewiele wspólnego. Dlatego KLM dba o to, aby każdy podróżny mógł „odpłacić” za pozostawiony przez siebie ślad węglowy. Stąd, przy okazji zakupu biletu lotniczego tej linii, możesz dopłacić ok. 10 złotych na takie cele jak: posadzenie lasu, ochronę przyrody czy wsparcie lokalnej społeczności.

społeczna odpowiedzialność biznesu

>>Więcej o społecznej odpowiedzialności biznesu przeczytasz TUTAJ, na blogu Pawła Tkaczyka<<

Zażywaj suplement i zostań filantropem

Brytyjska firma Viridian, produkująca suplementy, ma metkę etycznej firmy. Przyznano jej certyfikat Best Buty za to, że stosuje najczystsze składniki i wykazuje się odpowiedzialnością za środowisko.

Określa się ją mianem etycznej, ponieważ każdy krok – od pochodzenia składników, przez proces produkcji, po zawartość aktywnych substancji – jest tutaj stawiany w oparciu o społeczną odpowiedzialność i dbanie o środowisko. Dlatego Viridian nie testuje na zwierzętach, pozyskuje wiele surowców w eko-upraw, z dala od pestycydów, herbicydów itp. A każdy zakupiony suplement to dotacja na cele dobroczynne!

>>Więcej o firmach, które dają coś społeczeństwu pisaliśmy także TUTAJ i TUTAJ<<

Społeczna odpowiedzialność biznesu to jest to!

A czy Ty znasz marki, które kierują się dobrem o społeczności i środowisko? A może to właśnie powód, dla którego kupujesz ich produkty? Koniecznie podziel się tym z nami w komentarzach!