W jaki sposób marka może przyciągać do siebie klientów? Powinna dawać coś więcej, zaskakiwać. Poznaj 3 firmy, które właśnie tak robią. Ich oferta jest jedyna w swoim rodzaju.

Model modowo-społeczny

TOMS – marka uwielbianych espadryli – to wybór dla tych, którzy dbają o innych. Kupując jedną parę butów dla siebie, płacimy również za drugą, którą dostanie dziecko potrzebujące obuwia.

Na ten charytatywny model biznesu w branży obuwniczej wpadł ponad dekadę temu podczas pobytu na argentyńskiej prowincji niejaki Blake Mycoskie. Ze zdumieniem odkrył, jak wielką radość sprawiły dzieciom używane buty, które przywiozły dla nich wolontariuszki.

Cała noc przemyśleń dała mu odpowiedź: zacznie produkować model butów przypominający argentyńskie espadryle. Ich sprzedaż będzie opierać się na zasadzie one for one, czyli Ty kupujesz jedną parę butów, a druga trafia do potrzebującego dziecka. W pierwszym roku działalności Mycoskie, którego można określić mianem „przedsiębiorcy społecznego”, rozdał 250 par, po roku już 10 000.

Dlaczego klienci pokochali TOMS? Bo to nie jest typowa akcja prospołeczna. Łączy przyjemne (moda) z pożytecznym (działalność charytatywna). To zapewne dlatego w projektowanie butów dla marki zaangażował się nawet świat celebrytów, m.in. Lenny Kravitz i siostry Olsen.

>>TUTAJ wysłuchasz podcastu o tym, jak wyróżnić się na rynku<<

Być fit przez całą dobę

Sieć siłowni McFIT również znalazła sposób na to, by wyróżnić się w gąszczu konkurencji. Jest czynna każdego dnia roku, przez całą dobę. Słowem: działa non stop. Ten wydawałoby się prosty chwyt marketingowy tłumaczy sukces przedsięwzięcia; marka stała się numerem jeden w Europie, gdzie może się pochwalić 1,5 mln stałych klientów.

Co ciekawe, otwarcie każdej nowej siłowni oznacza dla każdego chętnego kilka dni treningu za darmo, tak na próbę. Można? Można!

>>TUTAJ przeczytasz o tym, jak to komunikacja marki staje się jej elementem charakterystycznym<<

Prąd z fachowcami w pakiecie

W jaki sposób dostawca prądu może się wyróżnić na tle konkurencji? Ta branża przecież wcale nie uchodzi za sexy. A jednak da się coś wymyślić poza zmianami cen…

PGE, aby dać coś ekstra swoim klientom, zapewnia wsparcie fachowców. Klient może wybierać spośród trzech pakietów: od podstawowej do kompleksowej pomocy specjalistów. Elektryk, hydraulik czy ślusarz przydadzą się przecież w każdym domu.

Jeszcze inne sposoby pozyskiwania klientów?

Każda marka może pozytywnie wyróżnić się od konkurencji. Jeśli Twój biznes nadal szuka „tego czegoś”, śledź naszego bloga, bo już niebawem przedstawimy wyjątkowy sposób wyróżnienia także Twojej marki. I co ważne: w sposób prosty do wdrożenia. Naprawdę! Zachęcamy, byś był zawsze na bieżąco z niusami od nas. TUTAJ możesz zasubskrybować bloga Freebee. Zapraszamy również na naszego twittera: @freebeePL.