Marka Red Bull jako pierwsza wypromowała na świecie zupełnie nową kategorią na rynku spożywczym: napój energetyczny. Jednocześnie podarowała światu „wysokooktanowy” styl życia, jak to barwnie ujął serwis mashable.com. To dlatego, gdy myślisz: „Red Bull”, czujesz fascynację i zabawę, dopiero potem smak napoju.

Red Bull opracowanie do pobraniaCo takiego wyjątkowego jest w tej marce, że w niektórych krajach kontroluje nawet 90% rynku? Czy chodzi tylko o sam napój i jego właściwości, czy może o to, że pod szyldem Red Bulla odbywają się niezapomniane wydarzenia, które dostarczają nam adrenaliny?

Pobierz bezpłatne opracowanie o marce Red Bull, by dowiedzieć się:

  • w jaki sposób drogi napój energetyczny stał się najczęściej wybieranym w swojej kategorii;
  • na jakich narzędziach marketingowych skupiła się marka Red Bull;
  • jak stawiając na styl życia, a nie na produkt, osiąga się sukces.

Red Bull daje to, czym interesują się jego klienci

Od samego początku dwóch założycieli marki stawia na to, co napój daje – a więc energię, bo – jak głoszą hasła reklamowe – „Ożywia ciało i umysł” lub „Dodaje skrzydeł”. Z energią z pewnością kojarzą się młodość, sport, imprezy. (Czyli to, co określa grupę docelową). I tam właśnie postanowił znaleźć się Red Bull.

Firma skupia się na zaproponowaniu nam ekscytującego życia, pełnego adrenaliny. To że przy okazji, po skoku ze spadochronem czy wyczerpującym rajdzie po pustyni, uśmiechnięta hostessa poda śmiałkowi puszkę napoju, tylko pomoże nam powiązać życie na pełnych obrotach z marką.

Red Bull nie inwestuje w reklamę w telewizji, ale mimo to jest w niej często obecny! A to dzięki organizowaniu sportowych wydarzeń i sponsorowaniu sportowców.

Czy wiesz, że:

  • marka sponsoruje Adama Małysza?
  • Red Bull jest obecny w blisko 170 krajach świata?
  • jedna puszka Red Bulla zawiera tyle samo kofeiny co filiżanka kawy?

Dowiedz się więcej o sposobach Red Bulla na pozyskanie klientów i pobierz PDF już teraz. Daj się zainspirować, ucz się od najlepszych!

Zapoznaj się również z innymi naszymi opracowaniami o znanych i lubianych firmach:

  • Jak Inglot stał się najpopularniejszą polską marką kosmetyczną na świecie – PDF do pobrania TUTAJ
  • Nike – marka czy już styl życia? – PDF do pobrania TUTAJ
  • Fenomen marki Starbucks – PDF do pobrania TUTAJ
  • Zalando – marka, która zmieniła podejście do zakupów – PDF do pobrania TUTAJ

PS Wiesz, że w dniach 19-22 maja odbędzie się w Warszawie RED BULL MUSIC ACADEMY WEEKENDER WARSAW?