Tag

marketing sensoryczny

Marketing 5 zmysłów, czyli co wpływa na decyzje zakupowe? [tekst ekspercki]

Czy dotarł do Ciebie news o benzynie pachnącej wanilią i maliną, dzięki czemu tankowanie paliwa staje się przyjemniejsze? To żart primaaprilisowy, o którym napisano na jednym z portali. Ale to, że słuchanie muzyki decyduje o tym, jak odbieramy smak piwa,… Czytaj więcej →

W jaki sposób możliwość dotknięcia produktu wpływa na decyzję o zakupie? [BADANIE]

Czy zakaz dotykania przedmiotów w sklepie budzi Twoje obiekcje? Jeśli tak, nie jesteś sam. Czy ta praktyka ma jakiś ukryty cel? Badania psychologów z Uniwersytetu w Karlstad dowodzą, że coś może być na rzeczy…  Zasada konsekwencji & niedostępności Dotyk podczas… Czytaj więcej →

Kupujemy produkt, bo odpowiada nam jego kolor?

Nie tylko kobiety, stojąc przed otwartą szafą, zastanawiają się, jak dobrać kolorystycznie ubrania. To, jaki kolor pasuje do jakiego, stanowi również przedmiot rozważań marketerów. Oraz – co nie mniej ważne – jakie dana barwa ma znaczenie. Psychologia koloru – o… Czytaj więcej →

Jak McDonald’s zmienił wnętrza i ofertę, by zatrzymać klienta? Marketing w punkcie sprzedaży – cz. 3

Pierwsze pogłoski o zmianach w wystroju wnętrz sieci McDonald’s pojawiły się w Polsce już kilkanaście lat temu. Ale tak naprawdę gruntowny lifting stare restauracje przeszły około 2011 roku, a wszystkie nowe budowane są już według aktualnych wytycznych. Czy masz ochotę… Czytaj więcej →

6 rzeczy, które warto wiedzieć o tym, jak przestrzeń Twojego lokalu wpływa na klientów. Marketing w punkcie sprzedaży – cz. 2

Dwa tygodnie temu poruszyliśmy temat marketingu zmysłów. Zwróciliśmy uwagę na to, jak tylko jedna rzecz może wpłynąć na rozpoznawalność marki. Pamiętasz może jeszcze miętowe pudełeczka od Tiffany’ego albo kształt szklanej butelki Coca-Coli? Świetnie, właśnie o to chodzi. Dzisiaj skupimy się na… Czytaj więcej →

Marketing sensoryczny – czy to prawda, że kupujemy zmysłami? Marketing w punkcie sprzedaży – cz. 1

To pierwszy wpis poruszający temat marketingu w miejscu sprzedaży. Odpowiemy w nim na pytanie, w jaki sposób określone elementy wpływają na atmosferę we wnętrzach lokalu, by poruszyć nasze zmysły. Dzięki tym zabiegom przywiązujemy się do miejsca i marki! O czymś… Czytaj więcej →

x