Mówią, że cena czyni cuda. Że ma ogromną siłę rażenia. To tłumaczy, dlaczego hasła dyskontów na rynku takich jak Lidl czy Biedronka „zbudowano” wokół ceny: „Lidl jest tani” czy „Biedronka – codziennie niskie ceny”. Coś jednak się zmienia. Po latach od przemiany ustrojowej polscy konsumenci kierują się coraz częściej czymś więcej niż ceną, a to dlatego, że przez ostatnie 25 lat wolnego rynku kupujący zaspokoili już większość swoich potrzeb związanych z posiadaniem dóbr i teraz stawiają na jakość oraz markę produktów i usług. Takiego świadomego konsumenta nazwaliśmy Transaction Rexem.

>>Nie tylko niska cena czyni cuda… Czy wiesz, że podniesienie ceny może spowodować wzrost sprzedaży?<<

Transaction Rex – jaki jest?

Patrycja Ogrodnik, Brand Manager w Agencji Freebee, przekonuje na łamach portalu dlahandlu.pl, że pojawienie się nowego konsumenta, doskonale przystosowanego do zmieniających się warunków rynkowych, wymagającego, wychowanego przez rynek, stawiającego warunki i kierującego się nowymi motywatorami zakupowymi, wymusiło na sprzedawcach zmianę podejścia do sprzedaży. Aktualnie kładą oni nacisk na inne, dotychczas nieistotne i zaniedbywane obszary, które są niezwykle istotne dla współczesnych konsumentów. Jakie to obszary? Dowiesz się, czytając całość tekstu na dlahandlu.pl.

Czego nie lubi Transaction Rex?

Współcześni konsumenci uwielbiają kupować, nie lubią jednak, gdy ktoś im coś sprzedaje. Aż 70% wie, który produkt wybierze jeszcze przed udaniem się do sklepu, a 25% podejmuje decyzje zakupowe dopiero w trakcie zakupów. Kto dokonuje bardziej przemyślanych wyborów i  dlaczego? Dowiedz się z tekstu.

Trzy grupy konsumentów

Transaction Rex – choć występuje coraz częściej – nadal ma wokół siebie „braci” o odmiennym podejściu niż on. Twórcy międzynarodowego badania konsumentów Shopper Study pod względem postaw konsumenckich dzielą kupujących na trzy grupy: poszukujący wartościowych ofert (52%), beztroskich (28%) i oszczędnych (20%). Opis każdej z nich znajdziesz w tekście. Do której z nich zalicza się Transaction Rex? O tym także więcej w artykule.

Słuszny kierunek: klientocentryczność

Swój tekst nasza ekspert podsumowuje słowami: To, co będzie najważniejsze w najbliższych latach, to klientocentryczność i realizacja potrzeb, które do tej pory wydawały się dodatkowe. Teraz to współczesny konsument – Transaction Rex – będzie dyktował, jak „marka” będzie do niego mówiła i co oferowała.

Cały artykuł przeczytasz TUTAJ. Gorąco zachęcamy!

>>Jeżeli zainteresował Cię temat Trasaction Rexa, więcej o nim znajdziesz w tekście na nowymarketing.pl<<

O autorze:

Patrycja Ogrodnik, Agencja FreebeePatrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee, która zajmuje się wspieraniem sprzedaży i tworzeniem strategii lojalnościowych. Odpowiedzialna za opracowanie strategii komunikacji marek w portfolio New Media Ventures. Z wykształcenia marketer i psycholog biznesu. Pasjonatka zachowań konsumenckich oraz warunkowania decyzji zakupowych. Praktyk marketingu komunikacji. Od początku pracy zawodowej związana z rynkiem e-commerce. Doświadczenia zdobywała m.in. w portalach horyzontalnych i platformach e-commerce, w których koordynowała działania marketingowe w internecie i offline.