Kiedy w 2008 roku w Berlinie powstało Zalando, powszechnie znane już były Amazon i eBay. To tam, a zwłaszcza w Amazonie, kupujemy cieszące się szczególnym powodzeniem w e-handlu płyty, elektronikę czy książki. Buty czy ubrania trzeba już przymierzyć, wydaje się więc, że trudniej jest je sprzedać w internecie.

Mimo to założyciele Zalando – Robert Gentz i David Schneider – postawili na branżę modową. Pobierz nasz PDF i dowiedz się, jak marka zrewolucjonizowała zakupu internetowe. 
Zalando opracowanie do pobrania

Niektórzy twierdzili, że Zalando okaże się wielką bańką, piramidą finansową, która się zawali. A jednak marka z Berlina w 2014 roku weszła z sukcesem na europejska giełdę (we Frankfurcie), co oznacza, że przynosi znaczące zyski.

Pobierz bezpłatne opracowanie o marce Zalando, by dowiedzieć się:

  • jak model biznesowy oparty o serwis zagwarantował marce sukces;
  • jak start-up z Berlina zmienił zachowania zakupowe klientów;
  • na czym polega robienie biznesu „po amerykańsku”.

BEZPŁATNY DODATEK

Handel 4.0 – czyli zakupy w sieci

Siła Zalando

Co jest takiego fascynującego w kupowaniu przez internet? Być może moment otwierania zamówionej paczki, który przypomina rozpakowywanie świątecznego prezentu. Mimo że zazwyczaj pamiętamy, co zamówiliśmy, zawsze liczymy na niespodziankę, miłe zaskoczenie.

Dokładnie to uczucie zostało pokazane w reklamach Zalando, w których główną rolę grają piszczące z radości klientki oraz krzyczący z przerażenia kurierzy. Za sprawą firmy z Berlina kurier stał się takim świętym Mikołajem, co również ona sama wykorzystuje w swoich kampaniach reklamowych.

Jednak to po wyemitowaniu pierwszej reklamy z mężczyzną schowanym w szafie, opowiadającym o partnerce, która kupuje w Zalando, w ciągu trzech miesięcy firma zarejestrowała dziesięciokrotny wzrost sprzedaży! (Zobacz tę reklamę tutaj).

Sam spot chętnie parodiowano na YouTube. Dla twórców Zalando oznaczało to jedno: stali się ważną marką! (Przykładową parodię zobaczysz tutaj).

Czy wiesz, że:

Według danych z 2013 roku Zalando sprzedaje tyle ubrań, butów i innych towarów, ile pomieściłoby 70 zwykłych (ale wielkich) sklepów? A w swoim asortymencie ma 1500 marek oraz ponad 150 000 produktów!

Dowiedz się więcej o e-commerce Zalando i pobierz PDF już teraz. Daj się zainspirować, ucz się od najlepszych!

Zapoznaj się również z innymi naszymi opracowaniami o znanych i lubianych firmach:

  • Strategia marketingowa marki Red Bull – PDF do pobrania TUTAJ
  • Jak McDonald’s zmienił wnętrza i ofertę, by zatrzymać klienta? Marketing w punkcie sprzedaży – przeczytaj więcej TUTAJ
  • IKEA FAMILY – program lojalnościowy, w którym uczestniczy 830 tys. Polaków– PDF do pobrania TUTAJ

Jeżeli też jesteś wiernym klientem Zalando, podziel się z nami swoimi wrażeniami z zakupów.